حسینیه اعظم در زمینه معرفت عاشورایی و شور و شعورحسینی، شناسنامه این استان محسوب می شود.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۶۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در بازدید از مجموعه حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه آوازه شکوه و عظمت حسینیه اعظم عالم گیر شده است، گفت: امیدواریم ساختار این مجموعه فرهنگی، الگویی برای گسترش مجموعه های مشابه در سایر نقاط کشور شود.

اسدالله درویش امیری به کامل بودن زیرساخت های لازم در حسینیه اعظم اشاره و افزود: رسانه ها باید ابعاد مختلف این مکان مقدس را بیش از پیش به مردم معرفی کنند.

وی شناساندن این مرکز مذهبی و فرهنگی بزرگ به مردم را یک وظیفه و تکلیف دانست و اظهار داشت: مردم باید بدانند برای برگزاری یک عزاداری آبرومند، عزتمند و در شأن امام حسین (ع) طیف بزرگی از زحمت کشان در حسینیه اعظم مشغول خدمت رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسجد حسینیه اعظم زنجان یکی از بزرگترین مساجد استان زنجان است که شهرت آن به علت عزاداری باشکوهی است که عصر هشتم محرم در بزرگداشت مقام حضرت ابوالفضل(ع) و رشادت های آن حضرت در واقعه کربلا برگزار می شود.

مراسم عزاداری هشتم محرم حسینیه اعظم زنجان در تاریخ 15 دی ماه 87 با شماره ثبتی 10 به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی کشور ثبت شده است.

ارسال نظرات