بازدید وزیر دفاع از واحد صنعتی نخ تایر صبا زنجان

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سفر یک روزه خود از واحد صنعتی نخ تایر صبا زنجان بازدید کرد.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۲۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در چهارمین برنامه سفر یک روزه خود به زنجان از واحد صنعتی نخ تایر صبا بازدید نمود.

گفتنی است، کارخانه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک با نام مجتمع تولیدی نخ تایر صبا به مساحتی حدود 400 هزار متر مربع در کیلومتر 15 آزاد راه زنجان ـ قزوین واقع شده و هم اکنون تنها تولید کننده نخ تایر در کشور است که ظرفیت تامین نخ تایر مورد نیاز کشور را دارا است.

این واحد صنعتی از محصول استیل کورد بعنوان آخرین تکنولوژی مواد اولیه مورد نیاز برای تولید نخ تایر برخوردار است و بزودی با تغییر مواد اولیه خود از پلی آمید 6 و 66 به استیل کورد تغییر مسیر می دهد.

مجتمع نخ‌تایر صبا با ماموریت تولید منسوج استخوان‌بندی تایر از جنس نایلون 6 و 6،6 برای همه تایرهای سواری و باری، بزرگ‌ترین تولید کننده این محصولات در منطقه بوده و تنها کارخانه‌ای است که چرخه کامل فرآیند تولید نخ تایر را دارد.

نخ تایر صبا تولید رسمی خود را در نیمه دوم 1382 آغاز کرد، تکنولوژی شرکت با ظرفیت اسمی تولید 15 هزار تن فابریک دیپ شده در سال از نخ نایلون 6 و 6،6 و نیز فابریک دیپ شده پلی‌استر از مرحله تاب و بافت به بعد، از شرکت زیمر آلمان، که یکی از عظیم‌ترین و معتبرترین دارندگان دانش فنی در جهان، صاحب تکنولوژی و سازنده ماشین آلات این صنعت بوده، خریداری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار