خبرهای داغ:
مصطفی احمدی
عضو مجلس خبرگان رهبری در خیمه حسینیه شهدای بسیج شهر اصفهان(شب اول محرم)
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به لفظ جهاد کبیر گفت: آن روز امام حسین در مقابل یزید استقامت کردند و امروز انقلاب ما در برابر استکبار جهانی و خواسته‌هایشان ایستادگی و عدم تبعیت نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۵۷۱۷۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در خیمه حسینیه شهدای بسیج سپاه ناحیه امام صادق (ع) اصفهان اظهار کرد: مردم همه‌ساله در ایام محرم و صفر شور و شوق خود را نسبت به خاندان عصمت و طهارت به‌ویژه امام حسین (ع) در قالب‌های مختلف عزاداری و شرکت در مجالس و محافل دینی ابراز می‌کنند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری بُعد معرفت افزایی را لازمه طرح در مجالس اهل‌بیت (ع) عنوان و تأکید کرد: در مورد ابعاد قیام و نهضت عاشورا باید در جلسات اهل‌بیت تبیین انجام بگیرد تا مردم نسبت به آن معرفت پیدا کنند.

وی بابیان اینکه هر انقلابی دارای ابعاد مختلفی است که باید برای همه مشخص شود، گفت: رهبری انقلاب، اهداف و آرمان‌ها، کیفیت شکل‌گیری و الگو گیری، معرفی جبهه مقابل هر نهضت یا انقلاب و وظیفه افراد نسبت به آن باید برای شناساندن یک انقلاب و عیار آن مشخص باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مشخصات و صفات رهبر هر انقلاب یا نهضت مهم‌ترین و کلیدی‌ترین شاخصه آن حرکت عظیم هست.

آیت‌الله حسینی بوشهری مطالعه و تحقیق در رابطه با هر انقلابی را لازم عنوان و اظهار کرد: برای الگو گرفتن و انتقال آرمان‌های یک نهضت به نسل‌های آینده باید سرمایه‌گذاری کرد و در رابطه با تحقیق و پژوهش انجام داد.

وی با اظهار بر اینکه باید ببینیم چه رسالتی امروز در رابطه با حادثه عاشورا بر عهده ما است، گفت: درس گرفتن از رفتار اهل‌بیت در مجالس منتسب به ایشان مهم‌ترین کار هست و فقط صرف تشکیل و حضور گسترده در این مراسم‌ها و محافل اهل‌بیت کفایت نمی‌کند.

عضو شورای عالی حوزه‌ها بابیان اینکه برای مجالس اهل‌بیت باید برنامه‌ریزی مناسب انجام بگیرد، تصریح کرد: در صورت یاد نگرفتن منش اهل‌بیت در این‌گونه محافل، مجالس برای ما کم‌فایده یا بی‌فایده خواهد بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری مجالس مدح و منقبت اهل‌بیت را عامل زنده نگه‌داشتن مکتب شیعه عنوان و تأکید کرد: مردم در رابطه خود با امام حسین و انقلاب کربلا فکر کنند و ببینند آیا صرف گذشت زمان دلیلی قطع ارتباط با آن حادثه عظیم می‌شود یا باید رابطه خود را با آن مکتب عاشورایی حفظ کنیم.

وی در توصیه‌ای گفت: قدردان مجالس اباعبدالله الحسین (ع) باشید و هرروز گرم‌تر و پرشورتر در این مجالس حضور پیدا کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه مردم جهان هر انقلاب را در ابتدا نسبت به رهبر آن قضاوت می‌کنند، اظهار کرد: امام (ره) به‌عنوان تابلو و آینه انقلاب و امروز هم امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) آیینه تمام نمای انقلاب هستند که مردم جهان برای قضاوت در مورد انقلاب اسلامی نظرات آن‌ها را موردنقد و بررسی می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری شناخت امام حسین (ع) و نهضت عاشورا را گامی بلند عنوان کرد و گفت: باید تمام ابعاد امام حسین (ع) را به مردم بشناسانیم در این جهت گام برداریم.

وی با اشاره به برخی از تعبیرات پیامبر اکرم (ص) در مورد امام حسین (ع) اظهار کرد: «مصباح الهدی و سفینه النجاه» و «حسین منی ان من حسین» ازجمله مصادیق این بیانات هستند که نشان از عظمت و جایگاه عظیم امام حسین (ع) دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: سید و سالار شهیدان در قیام کربلا به دنبال این بودند تا مردم گمراه شده توسط فرماندهان دنیاپرست را به ساحل نجات برسانند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به کلمه جهاد کبیر که رهبر انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بیان فرموده‌اند، گفت: ایشان جهاد کبیر را عدم تبعیت از دشمنان و ایستادگی در برابر آن مطرح فرمودند و امام حسین (ع) مصداق بارز جهاد کبیر دانستند.

وی انقلاب اسلامی را نشاءت گرفته از فرهنگ عاشورا عنوان و خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در قیام الهی خود خطاب به دشمنان با این مضمون فرمودند اگر شما به‌ظاهر ابرقدرت و دارای امکانات گسترده هستید ما برای خدا ایستادگی می‌کنیم و عدم تبعیت خود را از شما عناصر پلید ابراز می‌کنیم.

عضو جامعه مدرسین قم ادامه داد: آن روز عنصر رذل یزید ملعون بود و امروز استکبار جهانی خطاب جهاد کبیر هستند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها