حاجی صادقی گفت: آیات صد و صد و چهل نه سوره آل عمران و آیات نخستین سوره ممتحنه و چند آیه دیگر پیرامون عوارض و نتایج سوء تبعیت از دشمن است که هر فرد هوشیار و عاقلی بر اساس منطق از این عوارض و تبعات حذر میکند.
کد خبر: ۸۷۵۷۱۷۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه جهاداکبر را متفاوت دانست و گفت: این جهاد با دشمن درونی و نفس اماره است و از این جهت جهاد اکبر نامیده می شود که مبنای و مقدمه پیروزی در جهاد اصغر و جهاد کبیر پیروزی بر نفس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع مدیران بسیج سازمان بسیج فرهنگیان در مشهد مقدس، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) در تبیین موضوع جهاد کبیر گفت: تقابل جبهه اسلام و کفر بر سر منافع و سوءتفاهمات نیست بلکه این تقابل بر اساس سنت الهی، یک دعوای همیشگی بر سر ریشه های اعتقادی است زیرا جبهه کفر بر طبق آیه قرآن کریم خواهان فرماندهی بر جبهه حق و به راه باطل بردن آن است.

وی افزود: یا باید در جبهه حق حضور داشت یا در جبهه باطل و جبهه سومی وجود ندارد، این که بگوییم نه به تندی مومنین باشیم نه به کندی جبهه استکبار و اهل اعتدال باشیم در منطق قرآن وجود ندارد و قرآن به چنین تفکری عتاب می کند.

حاجی صادقی با تاکید بر این که بی طرفی در جبهه حق، رفتن به جبهه باطل است، ادامه داد: جبهه استکبار برای نابودی جبهه حق دو راهکار اساسی را دنبال می کند؛ گاهی با عملیات و جنگ سخت مبارزه میکند. و راهکار قرآن در اینجا جهاد اصغر است که همان متقابلا جنگیدن است. اما اگر دشمن حمله اش تهاجم نرم به ذهن ها و بینش ها و یا به قلب ها و گرایش ها بود؛ آنگاه نسخه قرآنی جهاد کبیر است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه جهاداکبر را متفاوت دانست و ادامه داد: این جهاد با دشمن درونی و نفس اماره است و از این جهت جهاد اکبر نامیده می شود که مبنای و مقدمه پیروزی در جهاد اصغر و جهاد کبیر پیروزی بر نفس است.

وی توضیح داد: ایستادگی و درگیری در جهاد کبیر دشوارتر از جهاد اصغر است زیرا دشمن در جهاد اصغر مشخص است اما در جنگ نرم اهداف نامشخص است. در جهاد کبیر آنجایی که دشمن بخواهد فرماندهی را بر ذهن و قلب و سپس بر سرزمین شما غلبه دهد ایستادگی سخت است زیرا دشمن با حیله و لبخند وارد می شود نه با سلاح و خشونت.

حاجی صادقی با بیان این که در زمان امام علی (ع) یاران امام خطوط قرمز را عوض کردند و او را مجبور به مذاکره کردند، تصریح کرد: این تبعیت از دشمن با تسخیر ذهن یاران ایشان اتفاق افتاد و این اتفاق تاریخی موید این نکته است این است که جهاد کبیر سخت تر است.

وی بیان کرد: دو عامل در سقوط و لغزش بسیاری از خواص و به دنبال آنها عوام در دوران جهاد کبیر و جنگ ناپیدا بیشترین نقش را دارد، عدم بصیرت یکی از آنهاست. بصیرت با علم متفاوت است. می شود عالم بود اما بصیر نبود. علم، مفهوم شناسی است اما بصیرت مصداق شناسی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عامل دوم سقوط را توضیح داد و گفت: دلبستگی به دنیا و خسته شدن از مقاومت نیز عامل شکست در جهاد کبیر است.

وی در خصوص نسخه های پیروزی در جهاد کبیر را برشمرد و بیان داشت: اولین نسخه قرآن توجه کردن به آثار و تبعات سلطه پذیری است.

حاجی صادقی توضیح داد: آیات صد و صد و چهل نه سوره آل عمران و آیات نخستین سوره ممتحنه و چند آیه دیگر پیرامون عوارض و نتایج سوء تبعیت از دشمن است که هر فرد هوشیار و عاقلی بر اساس منطق از این عوارض و تبعات حذر میکند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: دومین راه پیروزی در جهاد کبیر روشنگری و بصیرت افزایی و افشای نقشه های دشمن است.

وی در ادامه عوامل پیروزی در جهاد کبیر بیان داشت: صراحت، شجاعت، قاطعیت و قطع امید دشمن راهکار سوم و راه چهارم  تقویت قدرت در همه جنبه ها خصوصا جنبه علمی است.

حاجی صادقی افزود: تقویت روحیه جهادی و انقلابی یعنی ایمانی که به استقامت و نترسیدن از قدرتی غیر از خدا منجر شود، راهکار پنجم پیروزی در دوران جهاد کبیر است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه سایر عوامل پیروزی در جهاد کبیر را برشمرد و گفت: قطع هرگونه وابستگی و هوشیاری همراه با اقدام برای بستن راه های نفوذ و تقویت ولایت محوری، استقامت بر اصول و ارکان انقلاب و انتصاب و انتخاب مدیران بر اساس مقاوم بودن و عدم انفعال در برابر دشمن، راه های پیروزی در جهاد کبیر است.

ارسال نظرات