خبرهای داغ:
مراسم روضه امام حسین(علیه السلام) ناحیه لنجان
روز اول محرم به مدت هشت روز صبح ساعت 7 در دهه اول محرم 95 زیارت عاشورا ، سخنرانی و روضه امام حسین (علیه السلام) ، در مسجد امام حسن (علیه السلام) واقع در مرکز شهر زرین شهر توسط هیئت عاشقان ولایت ناحیه لنجان برگزار می شود .
کد خبر: ۸۷۵۷۱۴۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بسیج لنجان، از روز اول محرم به مدت هشت روز صبح ساعت 7زیارت عاشورا ، سخنرانی و روضه امام حسین (علیه السلام) ، در مسجد امام حسن (علیه السلام) واقع در مرکز شهر زرین شهربرگزار می شود .

در روز اول ودوم این مراسم حاج آقا فرهنگ امام جمعه محترم و ادیب شهر باغبادران (یکی از شهرهای شهرستان لنجان) ایراد سخن نمودند و در خصوص سبک زندگی اسلامی و حسینی و سبک زندگی مادی و غربی ، عزاداران ابا عبدالله (علیه السلام) را به فیض رساندند.

حاج آقا فرهنگ گفتند : زندگی مادی ویا غربی بر مبنایی مادیات و سود زیان مادی بنا شده است وهرکس بر این اصول زندگی کنند فقط سود را برای خود می خواهد و زیان را برای دیگران طلب می کند و در این زندگی هر چند در رفا باشد می پوسد و لذت واقعی را نمی برد و آخرت خود را هم خراب کرده است .

ایشان در خصوص سبک دیگر زندگی یعنی زندگی بر مبنای معنویات و الهی افزودند:در این روش مومن از زندگی و دنیا برای رسیدن به آخرت و محبوب واقعی خود استفاده می کند و از دین اسلام پیروی می کند چون اسلام و روش زندگی الهی برای همه چیز از آداب غذا خورن گرفته تا نیازهای مادی ومعنوی دیگر بشر حتی چگونگی جنگ و دفاع در مقابل دشمان و... برنامه کامل و جامع دارد. هرکس اگر الهی زندگی کند واعمالش برای رضای خدا باشدعزیز ترین افراد نزد خداوند است ولی اگر در کنار پیامبر باشد ولی زندگی الهی نداشته باشد و برای رضای خداوند زندگی نکند منفورترین افراد نزد خداوند خواهد بود .

به طور مثال از آیه 77 سوره قصص می توان برای سبک زندگی اسلامی –جهادی اقتصادی و چگونگی استفاده کردن ازاموال بیت المال راه وروش برداشت نمود و عمل کرد.و همچنین از ایه 35 سوره مائده سه اصل از اصول سبک زندگی برداشت می شود که عبارتند از :

اولا : که گناه نکنیم و این تقوا و پرهیز از گناه می تواند دل را پاک نگهدارد تا بتوان یاد خدا را در آن زنده نگه داری.

دوما : برای رسیدن به خداوند و سبک زندگی الهی از وسیله های همچون زیارت عاشور ، دعا وتوسل به ائمه (علیه السلام) استفاده کرد.

سوما :جهاد فی سبیل الله است و هرکس که گناه نکردو از وسیله هم استفاده کرد می تواند در راه خداوند جهاد کند واگر اینگونه نباشد جهاد کبیر برای کسی که گناه بکند خنده دار است


ارسال نظرات
پر بیننده ها