مسعودی گفت: در روستاهای محروم کشور در روزهای تعطیل درمانگاه ها هم تعطیل هستند و مردم باید در ساعت اداری مریض شوند ما روستاهایی را داریم که در روزهای تعطیل، درمانگاه ها تعطیلند.
کد خبر: ۸۷۵۷۰۴۸
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

اصغر مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به کمبود امکانات بهداشتی و خدمات درمانی در مناطق روستایی و محروم کشور اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب محرومین بود و محرومین به ویژه روستائیان قشر آسیب پذیر جامعه و ولی نعمتان انقلاب هستند؛ کسانی که با اندک امکاناتی هم قانع و در عین حال سخت کوشند و همواره مدافع نظام انقلاب و اسلام بوده اند اما متاسفانه علی رغم بخی ادعاها خدمت رسانی به این قشر محروم صورت نگرفته است.

وی افزود: متاسفانه مسئولان از محرومیت برخی مناطق محروم از لحاظ بهداشتی و درمانی خبر ندارند روستا هایی هستند که بیش از ده سال از آب شرب محرومند و با تانکر آب می آورند و برای آب شرب در دبه های 20 لیتری پول پرداخت می کنند در حالیکه در بسیاری از شهر های بزرگ در مصرف آب اسراف می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اما باید واقعا از مسئولان پرسید چرا با وجود تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در خدمت رسانی به مرحومان آنطور که باید و شاید این کار انجام نشده است درحالیکه خدمت رسانی به این مناطق باید در اولویت مسئولان باشد.

نماینده مرم نی ریز و استهبان در مجلس با بیان اینکه با حرکت های مقطعی و کم تاثیر نمی توان محرومیت را از بین برد تصریح کرد: محرومیت زدایی نیاز به حرکت جهادی دارد و باید نهضت خدمت رسانی به مناطق محروم شکل بگیرد.

مسعودی گفت: در روستاهای محروم کشور در روزهای تعطیل درمانگاه ها هم تعطیل هستند و مردم باید در ساعت اداری مریض شوند ما روستاهایی را داریم که در روزهای تعطیل، درمانگاه ها تعطیلند ؛ در شهرستانی که 50 هزار خانوار دارد بیمارستان تامین اجتماعی یک شیفته و با مشکل کمبود پزشک مواجه است و امکانات بسیار اندکی دارند.

این نماینده مجلس در خاتمه با بیان اینکه برخی روستاها حتی از داشتن یک درمانگاه هم محروم هستند متذکر شد: حرکت های تبلیغاتی و کوتاه مدت ارائه خدمات درمانی در برخی مناطق محروم کارگشا نیست بلکه زمانی خوب است که در هر منطقه محرومی از کشور حرکت جهادی پزشکان صورت گیرد و اگر در کل کشور ماهی یکبار در یک روستا باشد فقط جنبه تبلیغاتی و محدودیت زمانی و مکانی دارد که جوابگوی همه نیازها نیز نخواهد بود.

ارسال نظرات