فیلم کوتاه گذر به کارگردانی مشترک امید شمس و پوریا پیشوایی با موضوع دفاع مقدس در جشنواره فیلم مقاومت جایزه فیلم داستانی کوتاه را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۸۷۵۷۰۱۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ فیلم کوتاه گذر به کارگردانی مشترک امید شمس و پوریا پیشوایی با موضوع دفاع مقدس در جشنواره فیلم مقاومت جایزه فیلم داستانی کوتاه را به خود اختصاص داد.

امید شمس و سید پوریا پیشوایی در دومین پروژه فیلمسازی مشترک شان، به قصه موقعیتی ویژه در میدان جنگ پرداختند که در آن گروهی از رزمندگان در حال گذر از کانالی بر سر دو راهی انتخاب بین عقل و دل قرار می گیرند.

این فیلم به سفارش کنگره ی شهدای استان البرز ساخته شده است و تولید آن 3 ماه کار فشرده تیمی و حرفه ای را در بر داشته است و در شهرک سینمایی دفاع مقدس و استان البرز مراحل تصویربرداری اثر انجام شده است.

امید شمس در مورد روند ساخت این اثر اظهار کرد: اساسا تولید فیلم در ژانر جنگ بسیار سخت و پر هزینه می باشد، فیلم گذر به علت شرایط جوی مورد نظر در فیلمنامه، صحنه پردازی و جلوه های ویژه میدانی نوین، از لحاظ تولیدی شرایط پیچیده تر و به مراتب پر چالش تری را برای ما رقم زد، به طوری که در روزهای فیلمبرداری به علت تغییر شرایط جوی مجبور به فیلمبرداری در روزهای بیشتر شدیم که هزینه های سنگین و مضاعفی را برای پروژه در بر داشت.

پوریا پیشوایی درباره دغدغه تولید و نمایش فیلم های دفاع مقدس گفت: به نظر ما، دغدغه ی هر فیلمسازی درست دیده شدن فیلمش توسط مخاطب است، فیلم نباید تبدیل به ابزاری تزئینی شود و ما همواره در تلاشیم فیلم هایمان بتوانند به نگاه مخاطب بنشیند و تاثیری شگرف بر بینش، نگرش و تفکر مخاطب بگذارد.

امید شمس و سید پوریا پیشوایی فارغ التحصیلان رشته ی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر کرج هستند و فعالیت سینمایی خود را از سال 1390 آغاز کرده و به طور مستقل تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه و مدیریت فیلمبرداری دهها فیلم کوتاه داستانی، مستند و تجربی را انجام داده اند.

 
ناگفته های دفاع مقدس در  
 
ناگفته های دفاع مقدس در  
 
ناگفته های دفاع مقدس در
 
ناگفته های دفاع مقدس در
 
ناگفته های دفاع مقدس در
 
ناگفته های دفاع مقدس در
 
ناگفته های دفاع مقدس در
 

ارسال نظرات