خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه در شمشین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان ۵ هزار و ۸۳۴ نفر شرکت کردند، گفت: استان همدان در بین ۱۹استان منطقه غرب رتبه اول را کسب کرد.
کد خبر: ۸۷۵۶۹۰۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عاطفه زارعی در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی ملایر با اشاره به اینکه در شمشین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان ۵ هزار و ۸۳۴ نفر شرکت کردند، افزود: استان همدان در بین ۱۹استان منطقه غرب رتبه اول را کسب کرد و ملایر نیز رتبه اول استان را در این جشنواره به دست آورد.

وی گفت: ۴۸ باب کتابخانه روستایی در استان وجود دارد که ۱۲ کتابخانه روستایی ازآن ملایر است کتابخانه شهید بهشتی ملایر بیشترین شرکت کنندگان را در جشنواره کتابخوانی رضوی داشته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان ادامه داد: کتابخانه شهید بهشتی ملایر نیاز به توسعه دارد زیرا هم مراجعه کنندگان آن زیاد است و هم مخازن آن اشباع شده است.

وی با بیان اینکه باید به این کتابخانه نگاه ویژ‌ه‌ای صورت گیرد، از خیرین خواست که در این زمینه اداره کتابخانه‌های عمومی را یاری رسانند.

* نباید فضای مجازی جای کتاب را بگیرد

فرماندار ویژه شهرستان ملایر نیز با اشاره به اهمیت مطالعه در ملایر گفت: در زمینه کتابخوانی باید تلاش بیشتری شود و مطالعه دقیق و عمیق صورت گیرد تا کتابخانه‌ها را در این راستا یاری کنیم.

عبدالعظیم رضایی با بیان اینکه نباید بگذاریم کتابخانه‌ها خالی شود، گفت: کتابخانه‌ها را باید متناسب با نیازشان مجهز کنیم نباید فضای مجازی جای کتاب را بگیرد زیرا کتاب کامل و جامع است.

وی بر توجه و تقویت بیشتر کتابخانه‌های روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: با روش‌ها و ایده‌ها و بسته‌های جدید سعی کنیم تا سرانه مطالعه را بالا ببریم و از خیرین می‌خواهم که در ایجاد کتابخانه ها همکاری و مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات