خبرهای داغ:
امام جمعه شبستر:

مهم ترین فلسفه عزاداری محرم زنده نگه داشتن مکتب عاشوراست

خبرگزاری بسیج: امام جمعه شبستر در آیین عزاداری نخستین روز محرم این شهرستان با اشاره به فلسفه عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) گفت: یکی از مهم ترین فلسفه هایی که برای عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مطرح می شود جاوید نگاه داشتن یاد، حماسه و رشادت مردانی است که برای حفظ حریم قرآن و دفاع از امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.
کد خبر: ۸۷۵۶۸۳۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده افزود: به پا داشتن این مجالس در حقیقت زنده نگه داشتن ارزش های زندگی دینی و معنوی مردم و توجه پیداکردن به ضرورت هایی است که جامعه دینی ما به آن نیازمند است بنابراین باید درس های بسیار ارزشمند عاشورا و کربلا را سینه به سینه به دیگران منتقل کنیم و کرامت و ارزش های والای انسانی را در سایه این بزرگواری ها یکبار دیگر به زندگی مردم بکشانیم .

وی با اشاره به قیام نهضت ابا عبدالله الحسن اظهار داشت: امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن سنت پیامبر(ص) و برای امر به معروف ونهی از منکر و اقامه نماز و ایتای زکاتپا به عرصه گذاشت و ویژگی عاشق امام حسین(ع) آن است که با بصیرت و هوشمندی کامل در مسیر حرکت بسوی رستگاری با الهام از مکتب انسان ساز عاشورا گام های استوار خود را به سوی خیر و برکت بردارد.

حجت االسلام محمدزاده در ادامه سخنان خود افزود: پیام امام حسین(ع) برای اصلاح و هدایت جامعه بوده و اصلاح جامعه امکان غیر از احیای امر به معروف و نهی از منکر ممکن نیست چراکه این فریضه مایه حیات و پویایی جامعه است.

 
همزمان با نخستین روز از دهه محرم آیین عزاداری هیئات رزمندگان اسلام سپاه شبستر درمسجد جامع این شهر با حضور مردم برگزار شد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها