یکی از وعاظ برجسته تبریز در کلیبر:

سیدالشهدا ایمان، هجرت و جهاد را معنا کرد

خبرگزاری بسیج: یکی از وعاظ برجسته تبریز در جمع کارکنان سپاه کلیبر، گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا ایمان، هجرت و جهاد را معنا کرده و درس مقاومت ایثار و شهادت را به همه آزادی خواهان جهان و مسلمین آموخت.
کد خبر: ۸۷۵۶۸۳۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مجتبی نظری افزود: آموزه فرهنگ عاشورا هراس نداشتن از مرگ است در زمان حال نیز شهدا و مدافعان حرم همان راه حسینی را می روند.

وی ادامه داد: در حقیقت این دانش آموختگان مکتب حسینی درس پس می دهند و مرگ را برای احیای دین به جان می خرند چراکه مرگ در راه دین و اسلام عزت و شرف و افتخار است.

حجت الاسلام نظری در تعریف هاجروا، گفت: هجرت کبری یعنی انسان باید خود را از گناه و آلودگی ها دور و با شیطان نفس مبارزه و به طرف خیر و نیکی و امورات دینی هجرت کند یعنی فقط رستگاری و سعات آخرت را در نظر بگیرد و اگر انسان بتواند به این هجرت نائل آید آنگاه هجرت صغری یعنی مسافرت و ترک محل برای احیای دین و یا برای حفاظت از دین برایش آسان خواهد بود.

وی در تعریف جهاد با اشاره به فرمایش اخیر رهبر فرزانه انقلاب به تعریف جهاد کبیر پرداخت و اظهار داشت: جهاد کبیر نه جهاد اکبر است و نه جهاد اصغر بلکه منظور مقام معظم رهبری از جهاد کبیر پافشاری و بحث برای اثبات حقیقت است یعنی حضور در مکان ها وفضاهای مجازی وغیر مجازی و دفاع از حریم ولایت است.

حجت السلام نظری افزود: باید در ایام محرم اراده های ما به ائمه وآل محمد(ص) ختم شود چون ولایت آن ها را قبول کرده ایم و به حکم ولایت و به حکم وفای به عهد و به حکم ایمان قلبی باید حال و هوای خود را حسینی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در عزاداری ها به آهنگ ها و موسیقی ها بیشتر توجه شود تا مبادا تحریفات وارد عزادرای ها شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار