پروژه های ملی آب استان باید تعیین تکلیف شود

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار تعیین تکلیف پروژه های ملی آب استان شد.
کد خبر: ۸۷۵۶۷۵۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین تودیع و معارفه آب منطقه ای استان با بیان اینکه پروژه های ملی باید تعیین و تکلیف شود، اظهارکرد: با توجه به تعهدی که مبنی بر اجرایی شدن طرح تونل سوم کوهرنگ و انتقال آب توسط پمپاژ داده بودیم متاسفانه به علت بودجه ناکافی نیمه تمام مانده امیدواریم در سال جاری عملیاتی شود.

قاسم سلیمانی دشتکی خواستار مشخص کردن منبع به منظور رسیدگی و جلوگیری از آسیب به استان چهارمحال و بختیاری شد و گفت: هدف ما جلوگیری از آسیب به زاینده رود و استان است منتهی در روی شیوه و چگونگی کار اختلاف نظر داریم.

وی افزود: درخصوص سد باباحیدر خوب پیش رفته ایم و در این زمینه  اعتبار خوبی داده شده و با اختصاص کامل  32 میلیارد تومان  اعتبار به این پروژه با پیشرفت 70 درصدی که اکنون دارد موجب تکمیل این پروژه خواد شد.

این مسئول خواستار تکمیل نصب کنتور های هوشمند در سطح استان شد و عنوان کرد: نصب کنتورهای هوشمند، دادن مجوز به نماینده کشاورزها و پرهیز از دست به قلم شدن هرروز مسئولین را از جمله راهکارهای مهم در رفع مشکل آب بیان کرد

استاندار چهارمحال و بختیاری، بااشاره به اینکه کسانی که مجری قانون هستن خلاف قانون کار انجام نمیدهند، تصریح کرد: آقای وزیر  خودتان را خسته نکنید و بگذارید خود اقایان و نماینده هر دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان به توافق برسند.

سلیمانی دشتکی در پایان تعیین و تکلیف پروژه های ملی، اجرای طرح انتقال آب طبق پیشنهادات رئیس جمهور و مسئولین ارشد، رفع اختلاف آب کشاورزی به سه شکل پیشنهادی چون نصب کنتورهای هوشمند.واگذاری حل اختلاف به نمایندگان کشاورزان و پرهیز از دست به قلم شدنهای بی مورد را از راهکارهای مهم در حوزه آب بیان کرد.

وی همچنین تاکید کرد: با نصب کنتورهای هوشمند برداشت های غیر قانونی و مازاد مشخص شده و با انان برخورد خواهد شد چرا که در استان برداشت آب به این اندازه وجود ندارد و باید با سند مشخص کنیم

ارسال نظرات