خبرهای داغ:
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: کارگاه‌های نقد مستند با هدف ارتقاء کیفی آثار ارائه شده و ایجاد جریان نقد و نقادی در حوزه سینما و رسانه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۶۹۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد حسنی اظهار کرد: دو سالانه‌ای در حوزه سینما و رسانه با عنوان «جشنواره فیلم اشراق» برگزار می‌کنیم که فعالان این عرصه در این جشنواره گرد هم آمده و آثار خود را ارائه می‌دهند و هیجان و فعالیت فشرده و قابل اعتنایی در ایام برگزاری اتفاق می‌افتد.

وی به امتداد فعالیت‌های دوسالانه فیلم اشراق در طول سال اشاره کرد و گفت: فعالیتی که در این جشنواره به صورت متراکم انجام می‌شود، در طول سال و فاصله بین دو جشنواره امتداد دارد و همین که جشنواره به وجود آمده، ثمره یک جریان به هم پیوسته است که از آموزش و تربیت نیروی متخصص گرفته تا مباحث مربوط به نقد و بررسی و پژوهش و اندیشه ورزی در حوزه سینما و رسانه در دوره‌های گذشته در مراکز حوزوی یا در حاشیه حوزه اتفاق افتاده است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: بعد از آن، کارگاه‌های تخصصی برای برگزیدگان جشنواره برگزار شد که در عمق بخشی طلاب در حوزه‌های تکنیکی و محتوای تأثیرگذار بود.

حسنی به ضرورت برگزاری کارگاه نقد مستند اشاره و اظهار کرد: ایده ما این بود که در کنار این بحث‌ها، هر مستند به دلیل نوع تأثیرگذاری و کمیت نسبتاً بالا در تولید، برای بررسی و نقد و سایر مباحث فنی و محتوایی نیاز به برگزاری محافل و کارگاه‌های نقد دارد که آثار دیده شود و مورد نقد، بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی کارگاه‌های نقد مستند فیلم را فرصتی برای بیان نقد مسائل فنی و محتوایی فیلم‌های ارائه شده دانست و گفت: هنرمندان حوزوی و افرادی که درباره حوزویان اثر می‌سازند، این را بدانند که محفلی وجود دارد که پیش از نمایش عمومی اثرشان، می‌توانند آن را مطرح کنند و مباحث فنی و محتوایی کارشان را به چالش بگذارند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه درباره زمان و مکان برگزاری کارگاه‌های نقد مستند اظهار کرد: با توجه به ضرورت برگزاری کارگاه نقد مستند، مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری چنین کارگاه‌هایی کرده است که هر هفته چهارشنبه از ساعت 17 تا 19 با حضور کارگردان، منتقد و کار‌شناس حوزوی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی واقع در قم، خیابان شهدا، کوچه 21، فرعی اول سمت چپ برگزار می‌شود که در این کارگاه‌ها، فیلم مربوطه نمایش داده شده و مورد نقد قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها