خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که دولت به‌جای حل مشکلات اساسی جامعه به مسائل تنش‌زا می‌پردازد، گفت: مسئولان وزارت ارشاد چه اصراری دارند که در مشهد و قم کنسرت برگزار شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۶۴۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
مسئولان وزارت ارشاد چه اصراری دارند که در مشهد و قم کنسرت برگزار شود/ بررسی اقدامات اخیر وزارت ارشاد در کمیسیون فرهنگی مجلس
حجت‌الاسلام پژمان فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، بابیان این‌که باید حرمت حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) حفظ شود، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای اسلامی پذیرفته‌اند که در برخی از شهرهای مذهبی که دارای اماکن مقدسه هستند در برگزاری برنامه‌هایی که بالاخره مناسب با شئونات و وجهه شهر نیست، دقت داشته باشند و نسبت به برنامه‌هایی که آنجا انجام می‌دهند، یک حدودی را ملاحظه کنند.

وی به شهرهای مکه و مدینه اشاره کرد و ابراز داشت: در این دو شهر برخلاف شهرهایی مانند ریاض و جده حجاب اجباری است و یا در عراق و بغداد بااینکه حجاب الزامی نیست اما شهروندان این کشور زمانی که وارد کربلا و نجف می‌شوند حجاب را رعایت می‌کنند که نشان می‌دهد یک احترام و قداستی را برای این شهرها قائل هستند.

پژمان فر ادامه داد: در جمهوری اسلام ایران هم شهرهای قم و مشهد که دارای مکان‌های زیارتی و مقدسی هستند، همیشه مراعات این موضوعات در آن‌ها می‌شده و مسئولان به این مهم توجه داشتند.

وی افزود: امروز یک فضاسازی نامناسبی توسط برخی آر افراد و عناصر صورت می‌گیرد که حریم دری و هتک حرمت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ما انتظار داریم دولت در این زمینه مراعات داشته باشد و باکسانی که موجب تنش در جامعه می‌شوند، برخورد جدی کند.

وی با اشاره به پیگیری جدی این موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس، تأکید کرد: اقدامات اخیر وزارت ارشاد به‌صورت جدی در کمیسیون فرهنگی مجلس موردبررسی قرار خواهد گرفت.

پژمان فر بابیان این‌که باید حریم شهرهای قم و مشهد رعایت شود، گفت: من در تذکر خودم در صحن مجلس نیز گفتم که مسئولان وزارت ارشاد چه اصراری دارند که در مشهد و قم کنسرت برگزار شود؟

وی حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را خواستار شد و تصریح کرد: امروز مشکلاتی که دولت باید آن‌ها را حل کند مشکل بیکاری و معیشت مردم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم رشد بیکاری در بعضی از شهرها از دو و نیم برابر هم گذشته و علاوه بر این رکود در بازار حاکم بوده و اقتصاد فلج است.

وی افزود: بااین‌وجود دولت به‌جای حل مشکلات اصلی جامعه، به مسائل تنش‌زا می‌پردازد که این نشان‌دهنده ضعف دولت است که به‌جای حل مشکلات به سمت مسائل حاشیه‌ای می‌رود.

پژمان فر با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری تأکید کرد: حتی رهبر معظم انقلاب هم آمدن و حضور برخی افراد در انتخابات که موجب می‌شود قطب‌بندی و سطح‌بندی‌های بدی در جامعه شکل بگیرد، را مناسب نمی‌دانند اما بااین‌حال شاهد هستیم برخی افراد به دنبال ایجاد این صف‌بندی‌ها در موضوعات دیگر هستند.

وی ادامه داد: در یک مسئله حاشیه‌ای ایجاد صف‌بندی در جامعه چه ضرورتی دارد به‌غیراز این‌که دولت نتوانسته هیچ قدمی در حل مشکلات مردم بردارد و تنها هدفش برجام بوده که آن‌هم باعث شد چرخ زندگی و سانتریفیوژ هم‌زمان فلج شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان اظهار داشت: دولت در زمان باقی‌مانده باید نشان بدهد که دولت خدمت است و مشکلات اساسی کشور را حل کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها