برای معرفی و تبیین هویت فاخر و اعتقادی تبریز به عنوان پایتخت تشیع؛
خبرگزاری بسیج:شهردار تبریز با اشاره به انتشار فراخوان عمومی طراحی المان ویژه تشیع در تبریز، خاطرنشان کرد: این المان ویژه، نماد ارزشمند نفش فرهنگی و مذهبی تبریز در تاریخ کشور خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۵۶۶۴۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع، همواره نقش اساسی در اعتلای باروهای فکری و مذهبی کشور داشته و آثار برجسته علامه‌های این شهر در اثبات حقانیت تشیع و جان‌فشانی ایثارگران و سردران عاشورایی، نماد بارز مجاهدت‌های علمی و عملی در جبهه فکری اسلام و تشیع بوده است.

وی با بیان این‌که این شهر در طول تاریخ، از سده‌های دور گرفته تا نهضت مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، باورهای شیعی خود را در خدمت تداوم انقلاب اسلامی قرار داده است، ادامه داد: معرفی و تبیین این هویت فاخر و اعتقادی، رسالت مهمی است که متاسفانه در فضای کلی شهر، آن‌گونه که باید، بارز نبوده است.

شهردار تبریز یادآور شد: طراحی یادمان ویژه تشیع، اقدامی است که در راستای جبران همین کاستی، مورد توجه قرار گرفته و فراخوان آن توسط سازمان زیباسازی شهرداری تبریز منتشر می شود.

وی اظهار داشت: این اثر ویژه بر بلندای کوه عینالی تبریز پیش بینی شده و باورهای اعتقادی شیعه و مفاهیم کلیدی این مکتب حقیقت‌جو، از قبیل ولایت، شهادت، انتظار، صبر و پایداری را با استفاده از اصول معماری ایرانی اسلامی و شاخص‌های معماری تبریز، انعکاس خواهد داد.

دکتر نجفی افزود: تبریز در طول تاریخ، اگرچه همواره بار اصلی توسعه و پیشرفت کشور و ورود صنایع و دستاوردهای علمی را بر دوش داشته، ولی در عین حال، حتی علی‌رغم تنگاها و محاصره‌های مدید، از باورهای دینی و اصول اعتقادی خود کوتاه نیامده است.

شهردار تبریز اظهار داشت: یادمان تشیع، در قامت یک عنصر بامفهوم، زیبا و فاخر، یادآور جایگاه تبریز به عنوان کانون درخشان مدنیت و تشیع، در جهان اسلام خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از عموم هنرمندان و طراحان، دعوت می‌کنیم با در نظر داشتن این کارکرد و نقش ویژه، در طراحی این یادمان، مشارکت کنند تا در آینده‌ای نزدیک، شهرمان، شاهد یکی از نفیس‌ترین المان‌های مذهبی و فرهنگی کشور باشد.

 

ارسال نظرات