همایش پیش دانشگاهی دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در سال تحصیلی 95-96 روزشنبه 10/7/95 در سالن همایشهای بین المللی روزبه زنجان بر گزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۶۶۰۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه در همایش پیش دانشگاهی دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ضمن تبریک به دانشجویان جدید الورود گفت: شما کار بزرگ و عظیمی انجام دادید از امتحانات روزگار گذشتید و به عنوان دانشجو وارد دانشگاه شدید و صندلیهایی که شما نشستید عده زیادی خواهان آن هستند، به گزارش یونسکو فقط نیمی از مردم کره زمین شانس گذرانیدن تحصیلات عالیه را دارند.

دکتر بیگلری افزود: در کنار این رشته هایی که می توانند برای شخص و کشور افتخار بیافرینند شما وارد رشته ای شدید که در عرصه مستقیم خدمت به مردم و جامعه است، مسلما هیچ کدام از رشته های علمی به اندازه رشته های مرتبط با علوم سلامت از جایگاه این چنینی برخوردار نیستند هم صاحب علم خواهید شد و هم خادمی که هر لحظه و گام شما را به خداوند متعال نزدیکتر خواهدکرد قدر این زمان را بدانید.

وی با مقدس دانستن حرفه پزشکی تاکید کرد: حرفه ای که شما در آن هستید، حرفه مقدسی است حرفه ای که دانستن در آن حیاتی است وقتی بر بالین بیمار می روید و تصمیم برای زندگی فرد میگیرید مهم است که از خود بپرسید می دانم با نمی دانم، ندانستن می تواند فاجعه به بار بیاورد.

دکتر بیگلری با گوشزد نمودن چند نکته از جمله دوری ازناپاکی و خواندن مداوم و مستمر را یکی از مهم ترین وظایف در این حرفه دانست و افزود:کوشش و مطالعه مداوم در علم پزشکی نسبت به سایر رشته ها خیلی مهم و سرنوشت ساز است در غیر این صورت شما دچار کم دانشی خواهید شد و این در آینده مشکل ساز خواهد شد.

لازم به ذکر است در آغاز مراسم همه دانشجویان ورودی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مزار شهید گمنام حاضر شدند و با زیارت مزار آن شهید بزرگوار میثاق بستند.

ارسال نظرات