خبرهای داغ:
به مناسبت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر
به مناسبت ایام ماه محرم و هفته احیاء امر به معروف زنگ امر به معروف در مدارش شاهرود نواخته شد.
کد خبر: ۸۷۵۶۵۴۸
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در اولین روز این هفته زنگ امر به معروف در مدارس شاهرود نواخته شد.

در مراسم نمادین با حضور معاونت های امر به معروف و نهی از منکر ستاد شهرستان زنگ امر به معروف در دبیرستان دوره دوم امام خامنه ای نواخته شد.

حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی مسئول تذکر لسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در این مراسم در سخنانی با تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان و اصحاب باوفایش با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) بر پایه امر به معروف و نهی از منکر است اظهار کرد: امام حسین(ع) یکی از اهداف قیامشان را احیا سنت جدشان و امربه معروف و نهی از منکر می دانند چرا که اسلام در آن زمان دچار انحراف شده بود و حاکمان ظلم و جور منکرات را انجام و معروفات را فراموش کرده بودند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است که باید انجام شود چرا که خداوند در قرآن نیز بر این فریضه تاکید دارند و اگر این فریضه در جامعه انجام نشود باعث تباهی جامعه و زوال آن خواهد شد.

مرتضوی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز بازگشت به معروفات و مبارزه با منکرات بود که رژیم ستم شاهی را سرنگون و نظام اسلامی بر پایه ارزش های متعالی انسانی را به جهان عرضه کرد.

وی تصریح کرد: جامعه ما اگر می خواهد باقی باشد باید ارزش ها در آن نهادینه شود و برای این امر نیاز است فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جاری و ساری باشد تا کاستی ها جبران و خوبی ها بیش از پیش گسترش یابد.

خاطر نشان می شود هفته اول ماه محرم الحرام به عنوان هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و برنامه های مختلفی انجام می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها