خبرهای داغ:
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در آئین بازگشایی انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه امام خمینی(ره) گفت: دولت در مقابل منتقدان کم‌تحمل است و رئیس جمهور باید با سعه صدر بیشتری به موضوعات واکنش نشان دهند.
کد خبر: ۸۷۵۶۵۴۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی مطهری در آئین گشایش تشکل اسلامی انجمن فرهنگ و سیاست که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزارشد اظهار کرد: اگر یک حرکت  اجتماعی و سیاسی بخواهد پیروز باشد باید متکی به یک حرکت فکری باشد و تا زمانی که اصول و مبانی فکری مناسبی وجود نداشته باشد آن حرکت ناقص می‌ماند.

وی افزود: شهید مطهری همواره تاکید داشتند که هر حرکت سیاسی و اجتماعی باید پشتوانه فکری داشته باشد در غیر این صورت مجذوب حرکت‌های بیگانه می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در طول تاریخ نبودن اصول فکری سبب تغییر ایدئولوژی برخی از حرکت‌ها بوده ‌ایم که این مهم نشان دهنده اهمیت اصول فکری است.

مطهری تاکیدکرد: برای قرار دادن اصول فکری جوانان و دانشجویان باید از آموزه‌های شهید مطهری استفاده کنند چرا که ایشان مورد تایید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه ما در دانشگاه‌ها جنبش‌های مختلفی داریم پدیده مبارکی است و باید به آن اهمیت داد چرا که همواره به جنبش‌های دانشجویی نیاز داریم و دانشجویان به عنوان دیده‌بان جامعه محسوب می‌شود و مردم را نسبت به خطرات احتمالی آگاه می‌سازند.

وی افزود: جنبش دانشجویی برای همیشه لازم است چرا که نقد قدرت همواره لازم بوده و  حکومت‌ها همیشه نیازمند نقد هستند چراکه در غیر اینصورت فاسد خواهند شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید به صحبت‌های شهید مطهری درباره نقد در جامعه را چنین عنوان کرد: شهید مطهری از ابتدا بر موضوع نقد توجه ویژه داشته و در آثار آنها این مهم به خوبی مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آداب نقد باید رعایت شود، ابرازکرد: تسلط بر موضوع، انصاف و خیرخواهی جزو آداب نقد محسوب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قشر دانشجو مانند هر قشری نقاط ضعف و قوتی دارد و در مورد مواجهه با آنها باید نقاط ضعف  و قوت را بیان کنیم که روحیه جوانی، میل به عدالتخواهی، مبارزه با ستم و استفاده از هوش مناسب جزو مهم‌ترین نقاط قوت دانشجویان محسوب می‌شود.

مطهری؛غلبه احساسات بر عقل، علم ناقص و نگاه ابزاری به دانشجو را جزو مهمترین نقاط ضعف دانشجویان عنوان کرد.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: دانشجو و دانشگاه می‌تواند نقش یک مصلح اجتماعی را اجرا کند و شرط این اقدام صالح شدن خود دانشجو و دانشگاهاست، دانشجویان به جز تحصیل وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و جماعت اسلامی نباید تحت تسلط کفارباشد.

وی افزود: هیچ تضمینی نیست که انقلاب از مسیر خود خارج نشود و بستگی به عمل ما دارد که اگر خوب عمل کنیم موفق و در غیر این صورت شکست خواهیم خورد.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: حجاب مسئله مهمی است و در موضوع بانوان اهمیت بیشتری دارد و نظام خانوادگی اسلام بر روی این موضوع تاکیددارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها خیلی اسفناک نیست، خاطرنشانکرد: دولت‌ها زیاد به دنبال موضوع منطقی و اصولی در حجاب نیستند که این مهم باید تغییر یابد .

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ipc مشکلاتی را داشت که تمامی آنها برطرف شد و هنوز هیچ قرارداد نفتی منعقد نشده است.

وی بیان کرد: موضوع FATF  مشتمل بر سه قانون است و تقریبا بسیاری از قوانین آنرا اجرا کرده‌ایم و در نامه وزیر اقتصاد آمده که بیشتر قوانین را داریم و باقیمانده قوانین را هم بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی اجرا می‌کنیم.

مطهری تاکیدکرد: هیچ کشوری نیست که تمامی قوانین را اجرا کند و ما تا کنون در لیست سیاه این قانون بوده‌ایم که با توجه به نامه وزیر اقتصاد از لیست خارج شده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنان نظر بنده در موضوع برجام مثبت است و انتقاد مسئولان در سازمان ملل و غیره طبیعی است و برای همراهی کردن بیشتر کشورهای مختلف است.

مطهری گفت: وارد شدن برجام به اینصورت در مجلس در دست نبود و بررسی جزئیات برجام در مجلس شورای اسلامی درست نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: 20 دقیقه هم برای تصویب برجام زیاد بود و باید در 5 دقیقه برجام با یک آری یا خیر حل و فصل می‌شد.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در مقابل منتقدان کم‌تحمل است و رئیس جمهور باید با سعه صدر بیشتری به موضوعات واکنش نشان دهند.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها