فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

راهیان نور موجب مطالعه کتاب دفاع مقدس می‌شود

فرمانده سپاه کردستان، راهیان نور را یک حرکت فرهنگی اثرگذار عنوان کرد که موجب می‌شود زائرین کتاب دفاع مقدس را مطالعه و با رشادت‌های آن دوران آشنا شوند.
کد خبر: ۸۷۵۶۵۳۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمدحسین رجبی در مراسم اعزام نخستین کاروان راهیان نور استان کردستان به مناطق شمال‌غرب کشور که در سالن شهدای گمنام سپاه ناحیه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: راهیان نور حرکت ارزشمند فرهنگی در راستای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت است که امروز با نگاه ویژه مسوولان با گستردگی خاصی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه استان کردستان در بحث راهیان نور در ارزیابی استان‌ها نمره خوبی را کسب کرده است، گفت: این نمره حاصل تلاش و وفاق و کار گروهی است.

این مسؤول از دفاع مقدس به عنوان یکی از پرافتخارترین دوران در انقلاب ایران اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: حماسه و ایثارگری‌های بی‌نظیری که توسط ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی صورت گرفت برگ زرینی است که برای همیشه در تاریخ این ملت می‌درخشد.

به گفته رجبی، مبارزات و تلاش در راه دفاع از کشور در تاریخ هر کشوری با تقدس یاد می‌شود و دفاع مقدس ما یکی از مقدس‌ترین دفاع‌ها در طول تاریخ است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه کتاب دفاع مقدس در مناطق عملیاتی دیده می‌شود، گفت: در تمامی جنگ‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برابر کشورهای همسایه، بخشی از خاک کشورمان به آنها واگذار شده است در صورتی که در دفاع مقدس با وجود حمایت 55 کشور جهان از صدام، یک وجب خاک کشورمان جدا نشد.

وی با بیان اینکه این مهم ناشی از اعتقادی بودن دفاع مقدس و بر مبنای تجاوزی بود که علیه ملت مسلمان ایران روا داشته بودند، اضافه کرد: با وجود تمام توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان ایران در اوج آمادگی به سر می‌برد و دشمنان از قدرت بازدارندگی کشور ما در هراسند.

رجبی با بیان اینکه در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی در راستای ایجاد زیرساخت‌های راهیان نور در کردستان برداشته شده است، گفت: سال گذشته نزدیک به 300 هزار زائران راهیان نور وارد کردستان شده و از یادمان‌های سروآباد، مریوان، بانه و سنندج بازدید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال نیز بیش از 300 هزار زائر راهیان نور به استان کردستان سفر کنند و در کنار آن نیز جمع قابل توجهی از مردم استان برای بازدید از مناطق عملیاتی به جنوب کشور اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان امنیت امروز کشور را حاصل ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان به ویژه شهدا و جانبازان دانست و افزود: امنیت امروز در کردستان امنیتی کاملا مردمی و در تراز انقلاب است.

ارسال نظرات