خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در خصوص حذف درس شهید «حسین فهمیده» نوجوان بسیجی از کتاب کلاس ششم دبستان سال تحصیلی 95-96 به خبرنگار...
کد خبر: ۸۷۵۶۴۰۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشورخبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در خصوص حذف درس شهید «حسین فهمیده» نوجوان بسیجی از کتاب کلاس ششم دبستان سال تحصیلی 95-96 به خبرنگار این سازمان گفت: الگوهای فرهنگ ایثار و حماسه آفرینی های نوجوانان ایرانی در طول سال های دفاع مقدس، یک راهبرد استراتژیک فرهنگی و عاملی ضروری در راستای تقویت آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی است و برای حفظ و انتقال این ارزش ها به نسل بعد در برخی دروس به رشادت های این شهدا پرداخته شده و درس «رهبر کوچک» نیز یکی از این مصادیق است.

وی افزود: در این مقطع حساس تاریخی که چشم امید تمام آزادی خواهان جهانی به ایران است، آموزش و پرورش اقدام به حذف یکی از عناوین درسی کتاب هدیه آسمانی تحت عنوان رهبر کوچک که امام خمینی (ره) وی را رهبر 13 ساله ایران نامید. این درس، بیانگر فرهنگ شهادت طلبی و ولایت پذیری «شهید فهمیده» به عنوان یک نوجوان انقلابی ایرانی است و حذف آن یک حرکت نابجای فرهنگی و در راستای تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می رود.

اصلانی این اقدام را در راستای تصمیم دولت مبنی بر پیوستن به کنوانسیون حقوق کودک دانست و گفت: بسیاری از کشورها به اصل کنوانسیون حقوق کودک که حتی جوان 18 ساله را کودک در نظر می گیرد! اعتراض دارند و برخی از بندهای این کنوانسیون با مبانی اسلام در تضاد کامل است، اما متاسفانه زمزمه پیوستن ایران به این کنوانسیون اختیاری شنیده می شود، بر همین اساس به نظر می رسد که حذف این درس هم راستا با این کنوانسیون و برای از بین بردن رابطه نسل چهارم انقلاب با آرمان های آن و فاصله گرفتن آنان از ارزش هایی مانند روحیه شهادت طلبی، ایثار و فداکاری است.

وی افزود: ما معتقدیم با بهره گیری از ظرفیت عظیم و با انگیزه نوجوانان و جوانان دانش آموز و شور و اشتیاق انقلابی، باید الگوی شهید فهمیده در بین آحاد دانش آموزی کشور اعم از نوجوانان وجوانان، بدون توجه به مواضع کینه توزانه فراگیر شود.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اطلاعیه  وزارت آموزش و پرورش، مبنی بر اینکه  طی بخشنامه ای این درس به کتاب باز خواهد گشت، گفت: سازمان بسیج جامعه زنان کشور خواستار انجام هرچه سریعتر این بخشنامه است تا این اقدام تسکینی به دل خانواده های شهدا و ایثارگران که از حذف این درس متالم شده اند، باشد.



ارسال نظرات