خبرهای داغ:
سردار غیاثی گفت: کمرنگ بودن کنفرانس های خبری مسئولان استان و پاسخگویی به اصحاب رسانه در فارس مشاهده می شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۳۳۱
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹
دیدار صمیمانه سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس با مدیران، اصحاب رسانه و خبرنگاران استان فارس برگزار شد.

سردار غیاثی با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) در حرکت مقدس خود به سه عنصر اصلاح امت، احیا روش و سیره پیامبر (ص) و احیا امر به معروف و نهی از منکر توجه داشت، گفت:  عاشورا تا قیامت استمرار دارد مهم این است که خودمان را در اردوگاه امام حسین (ع) ببینیم و کسب معرفت کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه رسانه " آگاهی بخشی در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی  و در راستای منافع ملی است "، گفت: رسانه های کشور اخلاق رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی را مد نظر قرار دهند، فارس یک استان پیشرو در عرصه رسانه است و مدیران رسانه نیز نباید مرعوب جریانات و افراد بشوند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه اصحاب رسانه پُل بین مردم و مسئولان هستند، گفت: رسانه ها دغدغه ها را بصورت منطقی به مسئولان منتقل کنند و مطالبه گر و پیگیر باشند، این یکی از وظایف بسیج رسانه است.

وی با تاکید بر اینکه نقد منصفانه و مطالبه گری مهم ترین رسالت رسانه ها هستند، گفت: کمرنگ بودن کنفرانس های خبری مسئولان استان و پاسخگویی به اصحاب رسانه در فارس مشاهده می شود.

سردار غیاثی ادامه داد: اگر هر کدام از 22 قشر بسیج یک مطالبه را از مسئولان استان پیگیری کنند یک موج ایجاد می شود و مسئولان پاسخگو خواهند بود.

وی با بیان اینکه در حوزه جنگ نرم هم مانند جنگ سخت نیاز به یگان داریم، گفت: رسانه در حوزه جنگ نرم می تواند محرک این یگان باشد و این از رسالت های مهم رسانه است.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه متولیان فرهنگی کشور نسبت موضوع مهم جنگ نرم فرهنگی بی توجه هستند، گفت: از ظرفیت های قانونی شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور مدیران ارشد برگزار می شود آنطور که باید استفاده نمی شود، باید چالش ها و معضلات فرهنگی استان را شناسایی کنیم، به دستگاه ها نقش بدهیم و نتیجه را در پایان هر سال بررسی کنیم.

وی افزود: موضوع طلاق یکی از موارد مهمی است که باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار بگیرد.

سردار غیاثی با اشاره به وضعیت نامناسب محدوده اطراف حرم در شیراز گفت: بازدیدی از محدوده اطراف حرم داشته ایم، شرایط اجتماعی و فرهنگی این منطقه خوب نیست و صحنه هایی که مشاهده کردیم قابل بازگویی نیست، 1000 متر اطراف حرم مشکل داریم، مسئولان استان پیش از این قول هایی برای ساماندهی این منطقه داده اند اما این قول ها عملی نشده اند.

وی ادامه داد: طرحی را برای بهبود شرایط اطراف حرم به فرماندهی کل سپاه پاسداران ارائه داده ایم، بسیج و سپاه پاسداران در حوزه فضای عمومی بعنوان ضابط قضایی منتظر هیچ کس نمی مانند، این طرح عمدتا در حوزه اقدامات ایجابی و فرهنگی نظیر ساخت مجتمع های فرهنگی و فعالیت طلاب بسیجی است.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: قطعا منتظر کسی نخواهیم ماند و با مظاهر علنی مواد مخدر و اعتیاد مقابله می کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و شهادت نمی شود جزیره ای کار کرد، گفت: همه دستگاه ها باید مشارکت کنند، در دیدارهایی که با خانواده شهدا داریم، ایشان از از شرایط فرهنگی نارضایتی هایی دارند، یکی از بزرگترین اهداف کانون تفکر دشمنان انقلاب اسلامی کمرنگ کردن و از از بین بردن یاد شهدا در جامعه است، استکبار جهانی می داند تا زمانی که یاد شهدا باشد سلطه بر ایران محال است، شهدا نقطه محوری وفاق هستند.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: در حوزه بسیج رسانه نیز در آینده نزدیک یادواره شهدای رسانه را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه قرارگاه خاتم در حوزه محرومیت زدایی اقدامات ارزشمندی را در استان فارس انجام داده اند، گفت: یکی از اقدامات مهم برنامه ریزی برای تامین آب آشامیدینی استان فارس در سال های آینده است، سپاه پاسداران و بسیج بر اساس تکلیف در حوزه محرومیت زدایی حضور پیدا کرده اند.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: سپاه پاسدارن در کل کشور 100 دهستان و بصورت مشخص در استان فارس شش شهرستان را که دارای تعداد زیادی روستا هستند برای اجرای طرح های محرومیت زدایی مشخص کرده ایم، اعتقاد داریم سپاه پاسداران و بسیج اعتبار، برنامه و طرح را مهیا کنند و  اقدامات محرومیت زدایی از سوی جوانان روستا در راستای ایجاد اشتغال پایدار و مشارکت اهالی روستا انجام شود.

وی با اشاره به برپایی موکب احمد بن موسی (علیه السلام) در ایام اربعین گفت: 40 نفر از خبرنگاران استان فارس در ایام پیاده روی اربعین به شهر مقدس کربلا اعزام خواهند شد.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما تعامل با همه جریانات است، اما در کار خودمان جدی هستیم اگر مسئولان در راستای انتفاع مردم قدم بردارند در کنار آن ها خواهیم بود و اگر هم جایی احساس کنیم ضعف و کوتاهی وجود دارد و ممکن است خط قرمزهای نظام زیر سوال بروند نباید از ما انتظار سکوت داشته باشند.

فرمانده سپاه فجر فارس در خصوص مشکلات تیم فجر سپاسی گفت: جلسه ای را با مسئولان و خواص فوتبال استان فارس ترتیب داده ایم تا مشکلات فجر سپاسی را بررسی کنیم، اگر بتوانیم بصورت سالانه اعتباری را برای این تیم تعریف کنیم بسیار ایده آل خواهد بود اما متاسفانه در استان فارس در حوزه مسئولان اراده ای برای حمایت از تیم فجر وجود ندارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها