در آیین افتتاحیه اعزام کاروان های راهیان نور/

280 دانش آموزش دختر به مناطق عملیاتی اعزام شدند

280 دانش آموزش دختر در مقطع اول دبیرستان به مناطق عملیاتی استان ایلام اعزام شدند.
کد خبر: ۸۷۵۶۳۲۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ جمال شاکرمی در آیین افتتاحیه اردوهای دانش آموزی راهیان نور استان ایلام بیان کرد: براساس این رویکرد حضور جوانان ونوجوانان در اردوهای راهیان نور امکان مناسب اشنایی و دفاع انان از مبانی انقلباب اسلامی ، حماسه ها و ارمانهای شهدای دوران دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: کیفیت اردوهای راهیان نور باید به گونه ای باشد که مفاهیم و اهداف دفاع مقدس به صورت شفاف و روشن به دانش آموزان منتقل شود به گونه ای که این دانش آموزان پس از بازگشت از این اردوها هم خود دچار انقلاب درونی شوند و هم این مفاهیم را به دیگران انتقال دهند.
وی افزود: یکی از محورها و نکات مهم و مورد تاکید رزمندگان و شهدا مقوله ولایت مداری و ولایت فقیه است و در 98 درصد وصایای به جا مانده از شهدا مقوله حمایت و پیروی از ولایت فقیه و رهبری ذکر شده و اکنون نیز ولایت مداری با توجه به هجمه ها و شیطنت های دشمنان علیه این باور تنها در حرف و ظاهر نمی گنجد و باید در عمل ضمن حمایت از ولایت فقیه ماهیت و اهداف دشمنان را شناخته و برملا کنیم.
شاکرمی با بیان اینکه دانش آموزان باید آگاه باشند که اردوهای راهیان نور یک اردوی تفریحی و یا درس جغرافیا نیست، یادآور شد: این اردوها فرصتی برای آشنایی با دفاع شجاعانه جوانان دیروز این سرزمین و نیز نشان دادن کینه توزی دشمنانی است که به ناحق به سرزمین ما تجاوز کردند.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) افزود: دانش آموزان در این اردوهای معنوی باید با کمک راویان و افرادی که با جنگ از نزدیک ملموس بوده اند آشنا شوند و ادامه دهنده راه شهدا و رزمندگان باشند.
وی گفت: انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هشت ساله مستندی از نهضت عاشورای حسینی است و همانگونه که عاشورا در پس این همه قرن همچنان زنده و جاوید است ما هم باید شهدای جنگ تحمیلی را که با تاسی از فرهنگ عاشورا جان و جوانی خود را فدای احیای اسلام و دفاع از کشورشان کردند برای نسل های بعدی به خوبی معرفی کنیم تا آیندگان با جنگ و رشادت، جانفشانی و آرمان های شهدا آشنا شوند و انس بگیرند.
وی با توجه به اهمیت اردوهای راهیان نور دانش آموزی اظهار کرد: نسل نوجوان با توجه به روحیه شاداب و البته پرسشگر و تحلیلگر خود وظیفه خطیری در برابر شهدا و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به دیگران دارد و هر گونه کم کاری و سهل انگاری از سوی مسئولان برگزاری این اردوها نوعی خیانت به شهدا و به این دانش آموزانی است که با رغبت و از روی شوق خواهان آشنایی با دفاع مقدس هستند.
شاکرمی افزود: هرچند ملت ایران از گذشته تاکنون مردمی صلح دوست و صلح طلب بوده اما جوانان این سرزمین همواره در برابر هرگونه تهاجم و دست درازی به حریم این سرزمین آماده جانفشانی و دفاع است و تجلی عینی و عملی این دفاع را می توان از رشادت های باشکوه و ارزشمند جوانان ایران اسلامی در دفاع مقدس مشاهده کرد و البته برای دستیابی به ترقی و توسعه و حفظ اقتدار نباید هیچگاه این پیشنه و گذشته را فراموش کرد.
این آیین با حضور مسئولان سپاه و آموزش پرورش استان، دانش آموزان اعزامی به اردوهای راهیان نور و اولیای آنها در مدرسه شهید آوینی شهر ایلام برگزار شد.
10
مهرماه امسال اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان ایلام همزمان با سراسر کشور با اعزام یک کاروان متشکل از 280 دانش آموز دختر پایه های اول و سوم متوسطه به مدت 2 روز به مناطق عملیاتی استان شامل قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع)، نقطه ایثار و شهرهانی اعزام می شوند و مقرر شده تا پایان سال تحصیلی نزدیک به 9 هزار دانش آموز پایه متوسطه به یادمان های دفاع مقدس اعزام شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار