خبرهای داغ:
همزمان با آغاز ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و اعزام و حضور علما و روحانیان و مبلغان در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها با هدف ترویج و تبیین سیره و اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همایش طلایه داران تبلیغ با حضور طلاب و روحانیان در اداره تبلیغات اسلامی دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۶۳۱۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه این شهرستان در همایش طلایه داران تبلیغ ویژه ایام محرم، ضمن بیان اینکه آیین‌های سوگواری امام حسین(ع) فرصت بسیار خوبی برای بیان دستاورد های نظام و انقلاب است و این کار باید توسط روحانیان انجام شود، ابراز داشت: یکی از کارهای مهم که باید در این ایام انجام شود، تقویت شور و شعور حسینی در بین جوانان است چرا که اگر شور باشد ولی شعور نباشد آسیب می بینیم لذا باید آگاهی و بصیرت که همان عمق نگری است را در جوانان تقویت کنیم.

امام جمعه دامغان به نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره داشت و افزود: این فریضه الهی یک نظارت اجتماعی است که باید آن را بیش از گذشته در جامعه زنده کنیم و بدانیم که شیعه عنصر سست نمی خواهد لذا باید فرهنگ آن در جامعه جاری شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان ضمن تاکید بر اینکه باید مردم را ناظران اجتماعی باورهای دینی دانست، گفت: ایام ماه محرم به عنوان یک فرصت با ارزش برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شود چرا که روح کربلا امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه روحانیان باید قدر کار و جایگاه با ارزش خود را بدانند، ابراز داشت: در ایام ماه محرم یاد اباعبدالله الحسین(ع) می تواند ذخیره باشد و فرهنگ را تحریک و احساسات را زنده کند لذا کسانی که می خواهند درباره آن حضرت مطالبی را بیان کنند باید چهار محور شامل علل، درس ها، عبرت ها، آثار و پیامدهای نهضت کربلا را در نظر داشته باشند.

وی افزود: روحانیان باید مطالبشان را به روز کنند و مردم نیز که بیشتر با بعد مبارزاتی نهضت کربلا آشنا هستند با بعد مدیریتی امام حسین(ع) بیشتر آشنا شوند چون آن حضرت هیچگاه حرکتی عجولانه در کارهایش نداشته است همچنین علما و روحانیان باید از دو دیدگاه نهضت کربلا را رصد کنند و از نظر شکلی و محتوایی به موضوعات بپردازند و تلاش شود این دو موضوع آسیب نبیند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها