آیا نیویورک در آینده غرق خواهد شد؟!

پیش بینی می شود که در سال 2100، سطح آب دریا می تواند تا 50 اینچ بالاتر از سطح امروزی در نیویورک قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۷۵۶۳۰۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
 به گزارش خبرگزاری بسیج،  مسئولان شهری نیویورک طرحی برای تسریع سرعت کربن زدایی با هدف کاهش تولید گازهای گلخانه ای  در دست اجرا دارند، زیرا این کلان شهر  با افزایش نگران‌کننده سطح آب اقیانوس‌های مجاور با توجه به تغییرات آب و هوایی روبرو است.

پیشنهاداتی که برای این هدف ارائه شده، به منظور رسیدن نیویورک به هدف کاهش  80 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای  در سال 2050  است و به این منظور مسئولان این شهر باید در جهت  گسترش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، بهبود بهره‌وری انرژی ساختمان‌ها،  استفاده روزافزون از وسایل نقلیه الکتریکی و بهبود مدیریت پسماند حرکت کند.

بر اساس گزارش‌ها، این شهر در حال حاضر تولید گازهای گلخانه ای خود را حدود 14 درصد کاهش داده و در پی این است که تا سال 2030 این میزان را به سه برابر افزایش دهد، اما روند کار نشان می دهد که این تلاش ها کافی نیست.

"بیل دوبلاسو"، شهردار نیویورک در این زمینه می گوید: "در سطح محلی، ما همچنان به روند کاهش تولید گازهای گلخانه ای را ادامه می دهیم، اما اگر خواستار جلوگیری از اثرات تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان  هستیم،باید تلاش بسیار بیشتری داشته باشیم ".

نیویورک با چالش افزایش فزاینده سطح آب اقیانوس ناشی از ذوب شدن یخ ها و گرم شدن کره زمین مواجه است.پیش بینی می شود که در سال 2100، سطح آب دریا می تواند تا 50 اینچ بالاتر از سطح  امروزی در نیویورک قرار بگیرد و این موضوعی است که لزوم برنامه ریزی و درنظر گرفتن میلیاردها دلار برای مقابله با سیل و مدیریت آن را گوشزد می کند.از لحاظ مسئولان شهری،  شهر منهتن درنیویورک بسیار با ارزش در نظر گرفته شده است و با خطر طولانی مدت مواجه است، به همین دلیل کارشناسان انتقال و تخلیه بخش هایی از این شهر را اجتناب ناپذیر عنوان می کنند.

طرح مسئولان شهری نیویورک  برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای در بسیاری جهات نیاز به اقدامات بیشتری دارد، یعنی تنها مقاوم‌سازی ساختمان ها و یا حتی یک شبکه انرژی های تجدید پذیر برای رسیدن به این هدف کافی نخواهند بود.

 "دانیل زاریلی"، یکی از مدیران شهری نیویورک در این باره می گوید: "این مسئله برای ما چالش بزرگی است،زیرا ما با چالش فناوری مواجه نیستیم، بلکه این موضوع بیشتر یک چالش مالی و حتی اجتماعی درباره چگونگی استفاده از انرژی است. ساکنان نیویورک باید آگاهی بیشتری درباره چگونگی استفاده از انرژی و بازیافت زباله ها داشته باشند و در این زمینه با دولت همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، برای کاهش میزان گازهای گلخانه ای باید استراتژی افزایش سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم در انرژی های تجدیدپذیر در مقیاس کلان، ارتقاء کیفیت ساختمانها ، مشوق هایی برای استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، سیاست تشویق پیاده روی و دوچرخه سواری و کاهش تولید زباله مورد استفاده قرار گیرند.

در حالی که نیویورک در حال حاضر پیشرفت هایی در زمینه ساخت و ساز و بهره وری انرژی داشته است، یک چالش کلیدی مسئولان این شهر تولید انرژی است. ایالت نیویورک ظرفیت انرژی هسته ای خود که تامین کننده یک سوم از انرژی شهر بود را را کاهش داده و نیاز شدید به انرژیهای تجدید پذیر دارد. این ایالت در سال گذشته 242 مگاوات انرژی خورشیدی تولید کرده که تا سال 2030 باید این میزان را به 1000 مگاوات برساند.

"جفری ساکز" استاد دانشگاه کلمبیا دانشگاهی و مشاور مسائل شهری نیویورک در این زمینه می گوید: "رسیدن به اهداف شهری نیویورک کاملا امکان پذیر است اما چالش بزرگ در آینده تولید انرژی است. ما نیاز به یک مدل تجاری برای انرژی داریم که شامل انرژی بادی و خورشیدی و در یک مقیاس گسترده مدل برق آبی کانادا می شود. این کار تاکنون انجام نشده است و در عین حال وسایل نقلیه الکتریکی هنوز کاربردی نشده اند. عملی کردن این اهداف ممکن است یک دهه طول بکشد، اما ما برای رسیدن به موفقیت باید عجله کنیم."

وی می افزاید: " نیویورک در داخل ایالات متحده به عنوان پیشرو کاهش گازهای گلخانه ای شناخته شده و عضو ائتلاف C40 یعنی ائتلاف شهرهایی است که متاثر از تغییرات آب و هوایی هستند. در این ائتلاف، کپنهاک دانمارک در پی دستیابی به حذف تولید گازهای گلخانه ای تا سال 2025 و استکهلم  سوئد در حال برنامه ریزی برای رسیدن به همین هدف تا سال 2040 است.

منبع: شهر فردا

ارسال نظرات
آخرین اخبار