همزمان با اجلاسیه 1880 شهید کهگیلویه و بویراحمد نمایش خیابانی معرکه در معرکه کربلای حسینی تا نینوای خمینی در یاسوج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۲۸۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

میررضا رفیعی با ابراز خوشحالی از برگزاری کنگره ملی 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هنرمندان هم سهم بسزایی در برگزاری این کنگره دارند.

این کارگردان هم استانی گفت: این کنگره از روزهای 11 تا 15 مهرماه در یاسوج برگزار می‌شود که بزرگترین رویداد فرهنگی در استان طی همه سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

رفیعی در ادامه از اجرای نمایش خیابانی معرکه در معرکه کربلای حسینی(ع) تا نینوای خمینی(ره) خبر داد و گفت: نویسنده و کارگردان این نمایش خیابانی میررضا رفیعی و کاری از فرهنگی سپاه ناحیه بویراحمد، کنگره سرداران و 1880 شهید کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد است.

این هنرمند هم استانی گفت: این نمایش در خیابان مصلی یاسوج هر روز از ساعت 16 الی 18 اجرا می‌شود که در این نمایش روایت بمباران شهرهای ایران توسط رژیم بعثی عراق و فرمان حضرت امام خمینی و اعزام عشایر و عاشقان اباعبدالله جهت دفاع از کیان وطن ایران به جبهه‌ها روایت می‌شود.

رفیعی گفت: بازسازی عملیات والفجر 8، بدرقه حضرت علی‌اکبر(ع) توسط سکینه(س)، رجزخوانی شمر و حضرت ابوالفضل(ع)، مویه‌خوانی رباب(س) و علی‌اکبر(ع) و خاطره‌گویی دختران و زنان در میدان‌های جنگ و تشییع شهدای گمنام و روایتگری فرماندهان عملیات والفجر 8 را خواهیم داشت.

ارسال نظرات