مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از اجرای 18 برنامه فرهنگی و مذهبی به مناسبت دهه محرم در بقاع متبرکه استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۶۲۷۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸

ظهر امروز نشست مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه به مناسبت ماه محرم با موضوع بصیرت عاشورایی در یاسوج برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در این نشست، ضمن تسلیت ماه محرم، اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر بقاع متبرکه دارد، یادآور شد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی یکی از فرمایشات مورد تأکید رهبری است.

جنتی‌پور، بقاع متبرکه را از اهرم‌ها و ظرفیت‌های مهم فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: دشمنان در سال‌های اخیر این مکان‌های مقدس را هدف قرار داده و سعی در تضعیف اعتقادات مردم نسبت به بقاع متبرکه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه یکی از اولویت‌های مهم این اداره‌کل است، افزود: امسال نیز 18 برنامه فرهنگی و مذهبی به مناسبت ماه محرم در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد ضمن اینکه چهار برنامه به صورت ویژه و شاخص برگزار خواهد شد.

وی برگزاری این برنامه‌ها را با حضور مبلغان اعزامی از قم عنوان کرد و گفت: 90 درصد از این مبلغان بومی استان هستند که در قم تحصیل می کنند.

جنتی‌پور توزیع مبلغان را بر اساس ظرفیت شهرستان‌های استان بیان کرد و گفت: بر اساس ظرفیت امامزاده‌ها و جمعیت هر شهرستان مبلغان تقسیم‌بندی و تا آخر دهه محرم در آنجا حضور خواهند داشت.

وی برگزاری سوگواره عاشورایی با موضوع بصیرت‌افزایی، سخنرانی، مداحی، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری نشست صنفی، قرائت زیارت عاشورا، برگزاری مراسم شام غریبان، برگزاری محافل انس با قرآن، تجمع هیات‌های مذهبی، و حرکت هیات‌های مذهبی به سمت بقاع متبرکه را از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

جنتی‌پور با بیان اینکه این برنامه‌ها با حضور مبلغین برجسته کشوری در بقاع متبرکه در دهه محرم برگزار خواهد شد، یادآور شد: برخی بقاع متبرکه روحانی مسقر دارند که تنها مرکز دارای روحانی مستقر در استان ما امامزاده عبدالله (ع) است.

وی بر حفظ انسجام و وحدت عزاداران در هیات‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف دشمن بر هم زدن نظم دسته‌جات عزاداری است که امیدواریم با همکاری مردم فهیم و نیروهای امنیتی بتوانیم با حفظ نظم، عزاداری در خور شان و مقام اباعبدالله(ع) برگزار کنیم.

همزمان با ماه محرم پرچم سیاه عزای امام حسین(ع) بر فراز امامزادگان شهر یاسوج به اهتزاز درآمد.

با فرا رسیدن ماه محرم مردم با سیاه‌پوش کردن جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می‌دهند.

هیأت مذهبی با نصب بیرق عزا بر فراز امامزادگان خود را آماده عزاداری ایام حزن و اندوه سرور و سالار شهیدان می‌کنند و مراسم عزاداری در مساجد و اماکن متبرکه و مذهبی برپا می‌شود.

ماه محرم امسال 18 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که برگزاری سوگواره عاشورایی با موضوع بصیرت‌افزایی، سخنرانی، مداحی، برگزاری نشست صنفی، قرائت زیارت عاشورا، برگزاری محافل انس با قرآن و خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه در ماه محرم امسال است.

ارسال نظرات