خبرگزاری بسیج: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه " آسمان " در سالن عطر یاس شهرداری باقرشهر برگزار شد .
کد خبر: ۸۷۵۶۲۷۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه ” آسمان ” با حضور شهردار و مسئولین شهرداری باقرشهر، رئیس و اعضای شورای اسلامی باقرشهر،عضو شورای اسلامی کهریزک  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، بیوک میرزایی، اردلان شجاع کاوه و جعفر دهقان بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون و بازیگران و عوامل فیلم های راه یافته به جشنواره به ایستگاه آخر رسید .

دبیر جشنواره فیلم کوتاه ” آسمان ” در این مراسم با اشاره به اینکه سه موضوع برای این جشنواره در نظر گرفته شده بود، گفت: علاقمندان به فیلم سازی در قالب سه موضوع : آزاد، شعارسال ۹۵( اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ) و باقرشهر در مسیر توسعه و ابادانی فیلم کوتاه خود را ساختند و فیلم هایی که با موضوع شعار سال و باقرشهر در مسیر توسعه و آبادانی بودند در بخش ویژه داوری شدند .

باقر صمدی در ادامه افزود: از اردیبهشت ماه سال جاری این جشنواره شروع به کار کرد  که ۱۲۲ اثر به جشنواره ارسال شد که ۱۱۸ اثر قابلیت داوری داشتند و در پایان ۳۶ اثر به فینال راه یافتند .

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر نیز گفت: ایجاد نوآوری، خلاقیت و بالا بردن سطح کیفی فیلم های آموزشی و فرهنگی یکی از اهداف مهم جشنواره فیلم کوتاه ” آسمان ” بوده است .

وی با بیان اینکه این جشنواره ایجاد فرصت و انگیزه برای فیلمسازان و هنرمندان در زمینه فیلم های آموزشی و فرهنگی است، اظهار داشت: گسترش فرهنگ آموزش بیداری ، شنیداری و انتقال پیام های آموزشی و تربیتی با ابزارهای جذاب و همچنین پرداختن به تعلیم و تربیت اسلامی، اقتصاد سالم فرهنگ و تمدن اسلامی و ارزشهای دفاع مقدس برای انتقال به نسل جوان از دیگر اهداف این جشنواره بود .

برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر است:

حمید رضا طهماسب نژاد بخاطر بازی درفیلم های: توصیف یک جانور، عشق بازی وسین گاف، محمدرضا جلالی فر بخاطربازی در۲فیلم توصیف یک جانور و رفتگر عنوان برترین بازیگر را کسب کردند .

در بخش داستانی مقام اول امیرعلی زیارتی با فیلم دیوار ، مقام دوم سجاد صمدی با فیلم توصیف یک جانور و مقام سوم زینب ملک محمودی با فیلم خطا برگزیدگان شدند .

برترین ها دربخش مستند الهام حفیظ با مستندحبسیه قصربا کسب رتبه اول ، محسن انصاری بامستند نان وگل با کسب رتبه دوم در این بخش برگزیده شدند . گفتنی است هیئت داوران دربخش مستند هیچ کاری را حائز رتبه سوم ندانست.

در آخرین بخش اهدای جوایز و اعلام برندگان فیلم داستانی رفتگر به کارگردانی سیدنعمت الله هاشمی جایزه هیئت داوران را در بخش ویژه از آن خود کرد .

لازم به ذکر است ؛ ۱۵اثر در۲ بخش داستانی و مستند حائز دریافت لوح سپاس ، تندیس جشنواره و جایزه نقدی شدند.

 

ارسال نظرات