خبرهای داغ:
نماينده ولي فقيه در كاشان تأسيس مؤسسه خيريه ذريه طيبه سادات در كاشان را جهاد فرهنگي دانست و گفت: زيبنده جامعه شيعه و پيرو اهل بيت(ع) نيست سادات براي تأمين معاش زندگي و هزينه هاي درماني و آموزشي و مسكن خود نيازمند كمك ديگران باشد.
کد خبر: ۸۷۵۶۲۵۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسیج، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در آيين افتتاحيه مؤسسه خيريه ذريه طيبه سادات در كاشان، تأسيس اين مؤسسه را جهاد فرهنگي دانست و اذعان كرد: زيبنده جامعه توحيدي و حكومت اسلامي نيست سادات براي تأمين معاش زندگي و هزينه هاي جاري خود نيازمند كمك ديگران باشد.

وي يادآور شد: طرح تأسيس مؤسسه خيريه ذريه طيبه سادات در كاشان بعد از بررسي آيات و روايات و بيان آن در خطبه‌هاي نماز جمعه متوجه جاي چنين مؤسسه‌اي در جامعه اسلامي شده و پيشنهاد تأسيس چنين مؤسسه اي داده شد.

آيت الله نمازي تأسيس مؤسسه خيريه ذريه طيبه سادات در كاشان را جهاد فرهنگي دانست و اذعان كرد: زيبنده جامعه شيعه و پيرو اهل بيت(ع) نيست سادات براي تأمين معاش زندگي و هزينه هاي درماني و آموزشي و مسكن خود نيازمند كمك ديگران باشد.

وي با بيان اينكه مؤسسه خيريه ذريه طيبه سادات در كاشان بناي خير و مؤيد من عندالله و مويد از طرف پيامبراكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است، اظهار داشت: وجود چنين مؤسسه فرصت خوب و آزمون است تا افراد به وسيله آن آزمايش شوند.

نماينده ولي فقيه در كاشان، يكي از سرمايه هاي پنهان ناشناخته عمومي را احسان دانست و احسان به ذريه طيبه را احسان ويژه و خصوصي دانست و گفت: احسان به ذريه طيبه داراي آثار و بركات زيادي است و چنانچه كسي بتواند در اين زمينه كاري را انجام دهد اما كوتاهي‌كند مأخذه خواهد شد.

آيت الله نمازي، از احسان بعنوان يكي از صفات ثبوتيه الهي نام برد و ابراز داشت: خداوند محسن است و پاداش احسان نيز احسان است و اگر به كسي احسان كنيد، خداوند پاداش او را مي دهد چرا كه عالم قانون و آثار وضعي دارد.

وي با اشاره به اينكه خداوند حقوق زيادي بر بندگانش دارد، گفت: خداوند حق طاعت، بندگي، پرستش و ذكر بر بنداگنش دارد و بعد از ذات اقدس ربوبي و پيامبركرم(ص)  اميرمومنان(ع) حضرت زهرا(س) و امام حسن و امام حسين(ع) حقوق زيادي را برامت دارند چرا كه همه هستي و حيات خوددر راه اسلام و توحيد و معرفت الله و هدايت خلق و ارشاد ناس هزينه كردند و هرآنچه را كه داشتند درسبد خدا گذاشتند خرج كردند.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه، خداوند نيز براي ائمه اطهار(ع) مقابله مثل كرده است و هرچه دارد به اهل بيت(ع) داده است ابراز داشت: پيامبراكرم(ص) خمسه طيبه و ائمه معصومين(س) باب الله هستند و هركس مي‌خواهد به سمت خدا حركت كند هيچ راهي ندارد مگر اينكه از مسير باب الله وارد شود چون همه راهها بسته است و تنها يك باب باز است آن هم باب الله است.

نماینده مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: غفلت از جايگاه پيامبراكرم(ص) و اهل بيت(ع) عوارض و آثار سوء زيادي را به دنبال دارد و توجه به جايگاه پيامبراكرم(ص) و اهل بيت(ع) بركات و دستاوردهاي زيادي را دارد.

شايان ذكراست، طرح تأسيس مؤسسه خيريه ذريه طيبه سادات در كاشان، از سوی آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان تهيه و اين مؤسسه با انتخاب اعضاي هيأت مؤسسه و هيأت امنا با هدف كمك هزينه تهيه مسكن، درمان، مسائل آموزشي و معاش سادات تأسيس و ساختمان اين مؤسسه در خيابان آيت الله طالقاني روبروي بيت العباس امروز با حضور آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان افتتاح و به بهره برداري رسيد.

منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها