گزارش « بسیج» از لزوم حمایت از نخبگان جشنواره فیلم مقاومت
نباید پس از پایان جشنواره جوانان خوش ذوق و علاقمند به جریان انقلابی به بهانه های مختلف از گردونه تاثیر گذاری در تولیدات فرهنگی و ارزشی حذف شوند و یا با برخوردهای سرد مسئولان و دست اندرکاران منزوی و ترد شوند.
کد خبر: ۸۷۵۶۲۰۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت با تمام فراز و فرودهایی که داشت به پایان خود رسید. جشنواره ای که رسالت اصلی آن ترویج گفتمان انقلاب اسلامی درجهان است، جهانی که صنعت سینمای آن تحت تاثیر مستقیم و غیر مستقیم غول رسانه ای استکبار و صهیونیست است.
 
جشنواره مقاومت امسال میزبان 3000 اثر از هنرمندان داخلی و خارجی بود که نشان دهنده استقبال خوب از این جشنواره در بین تولید کنندگان و علاقمندان به مقوله مقاومت است. محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این سؤال که جشنواره مقاومت چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد؟، گفت:« به طور حتم تأثیر زیادی خواهد داشت. در چهاردهمین جشنواره مقاومت آثار بسیاری از سراسر جهان حضور پیدا کردند که جایی برای عرضه ندارند، چون علیه رژیم صهیونیستی هستند؛ جشنواره مقاومت جایی برای درد دل کردن همه هنرمندان جهان از تمام زورگویان جهان است.» اکنون ایران اسلامی در عرصه هنر نیز به عنوان تنها حامی و محل امن برای ارائه آثار جریان مقاومت در جهان است تا باز هم ثابت کند به عنوان مهمترین حامی مستضعفین جهان در مقابل مستکبرین در عرصه عمل خودنمایی می کند.
 
 
انسیه شاه حسینی کارگردان حوزه دفاع مقدس کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به سطح جشنواره فیلم مقاومت گفت:« جشنواره فیلم مقاومت امسال بسیار سطح خوبی داشت و امیدوارم که در سال های آینده این جشنواره ها پر بار تر و با شکوه تر برگزار شود؛ مسئولان برگزاری این جشنواره بسیار زحمت کشیده بودند.» برنامه ریزی منظم و نظم حاکم بر جشنواره و همچنین برگزاری کارگاه های مرتبط با فیلم سازی و تحلیل و نقد فیلم در بخش های جنبی این جشنواره بر افزایش غنای علمی تماشاگران و علاقه مندان هنر هفتم تاثیر به سزایی داشت.
 
 حال با پایان یافتن این جشنواره بین المللی سینمایی باید به فکر تقویت جبهه مقاومت در عرصه هنر خصوصا سینما بود اما اهمیت این موضوع تا حدی است که اکثر هنرمندان بر تداوم و استمرار این جشنواره ها تاکید دارند، موسی خانزاده پور کارگردان کشورمان نیز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت:« جشنواره هایی مثل مقاومت و عمار از نیاز های اصلی ما است و باید به آنها بیشتر توجه شود.» با توجه به حجم انبوه تولیدات این محور و استقبال علاقمندان و مشتاقان حوزه مقاومت، برگزاری و تداوم این جشنواره ها باعث دیده شدن آثار و فیلم ها می شود و در عین حال سینماگران جوان و خلاق به نوعی تشویق می شوند و انگیزه بیشتری برای کار کردن پیدا می کنند.
 
پایان و اختتامیه جشنواره مقاومت به نوعی ابتدا و شروع حرکت و مقدمه ای است برای حمایت از نخبگان و تولید کنندگان فیلم های سینمایی با مضمون مقاومت، لزوم استفاده از ظرفیت و توان هنرمندان انقلابی و دلسوز نظام در تولید فیلم های ارزشی بیش از پیش احساس می شود. رضا ایرانمنش بازیگر دفاع مقدس و عضو هیئت انتخاب بخش "جلوه گاه نور" جشنواره فیلم مقاومت در گفت و گو با بسیج با تأکید بر لزوم حمایت از فیلم سازان حوزه دفاع مقدس و مقاومت ابراز داشت: «مسئله ای که الان در بیشتر بخش های این حوزه شاهد هستیم و خودم هم دچار آن هستم این است که ما فیلمسازان دفاع مقدس دچار یک نوع بی مهری شده ایم و حمایتی از ما نمی شود در صورتی که آماده به کار هستیم و در کنار این آمادگی نیاز هست که تولید فیلم های دفاع مقدس را داشته باشیم؛ لذا تنها ضعفی که نه تنها امسال بلکه در سال های اخیر در بحث جشنواره فیلم دفاع مقدس و مقاومت می بینم عدم تولیدات جدید سینمای دفاع مقدس است».
 
ابتکار و خلاقیت تولید کنندگان سینمایی در جذب مخاطب خصوصا نثل جوان از مهمترین عواملی است که باید مد نظر قرار گیرد، جبهه استکبار با تمام قوا وارد عرصه شده است تا اهداف شوم و پلید خود را در جهان دنبال کند، سردار نقدی با بیان اینکه استکبار جهانی در مبارزه با انقلاب اسلامی در برابر اراده ملت شکست خورده است گفت: « این‌بار ارتش هالیوود به جنگ ما آمد، لشکر ترجمه کتاب‌های فاسد، شبکه‌های ماهواره‌ای مخرب و ضداخلاق، باندهای فساد مواد مخدر، شبکه‌های اجتماعی زائل‌کننده اخلاق، ادب و تربیت و مروج دروغ و تهمت و شایعه فراهم آوردند. اگر جنگ سخت‌افزاری 10 سال به طول انجامید، 3 دهه است که جنگ نرم‌افزاری به راه انداختند،‌ اما در این عرصه نیز شکست خوردند و نتوانستند فرهنگ منحط خود را غالب کنند.»
 
 
استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز و توجه به جلوه های ویژه سمعی و بصری برای جذب مخاطب و انتقال پیام ضروری و مهم است، رضا ایرانمنش به بسیج گفت:« به نظر می رسد بیشتر فیلم هایی که در حوزه دفاع مقدس در زمان 8 سال ساخته و تولید شده در حد و شأن سینمای دفاع مقدس ما نیست؛ عقیده بنده این است که تا زمانی که مسئولان امر چه آنهایی که مستقیماً در تولیدات دفاع مقدس دست داشته و چه مسئولانی که وظیفه حفظ و ثبت و ضبط آثار ارزش های دفاع مقدس ما را دارند پا پیش نگذارند اوضاع به همینگونه خواهد بود و ما به تدریج دچار رکود و بعد هم شاهد نابودی جشنواره دفاع مقدس و مقاومت یا عدم برگزاری آن و حتی منحرف شدن از مسیر اصلی خود خواهیم شد».
 
بر اساس این گزارش با توجه به نفوذ و رخنه فرهنگ و اعتقادات غربی و بیگانه در فضای مجازی و کانال های ماهواره ای در راستای تضعیف روحیه خودباوری و ایستادگی جوانان بر ارزش ها و مقدسات و فروپاشی خانواده ها و جوامع باید بیش از پیش به تقویت بنیه اعتقادی و حماسی انقلابی توجه کرد و مهمترین راه مقابله هم تهیه تولیدات پرمحتوا و جذاب است.
 
 
مهمترین موضوعی که پس از پایان چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت دغدغه و نگرانی دلسوزان هنر اصیل انقلاب را در پی دارد عدم توجه به فیلم سازان جوان و خلاق و با استعداد است، نباید پس از پایان جشنواره این جوانان خوش ذوق و علاقمند به جریان انقلابی به بهانه های مختلف از گردونه تاثیر گذاری در تولیدات فرهنگی و ارزشی حذف شوند و یا با برخوردهای سرد مسئولان و دست اندرکاران منزوی و ترد شوند.
 
جوانان و نخبگان فعال حوزه فرهنگ و هنر اسلامی باید تقویت شوند و قربانی باند بازی و مافیای موجود در صنعت سینما نشوند، تخصیص اعتبار به طرح های پیشنهادی و تهیه امکانات لازم برای شکوفایی و رشد آنان از وظایف مسئولان است و نباید فراموش کنیم که همین دلسوزان و علاقمندان خوشفکر و جوان هستند که پیاده نظام خط مقدم مبارزه با جریان رسانه ای غرب هستند.
ارسال نظرات