خبرهای داغ:
رئیس شورای قرارگاه عمار گفت: دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی خط را گم کردند.
کد خبر: ۸۷۵۶۱۹۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴

به خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام مهدی طائب شامگاه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: باید بررسی کرد که عاشورا یک خاطره و یادآوری است یا یک جریان زنده که پاسخ به این سؤال در جمله معروف کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست.

وی افزود: در مورد این جمله تحقیق کردم و متوجه شدم این جمله نه روایت است و نه آیه قرآن، پس حضرت امام خمینی(ره) که مرجع تقلید بودند بر چه اساسی بر این سخن تأکید کردند؛ نخستین چیزی که برایم رهنمون شد آخرین جمله امام حسین(ع) در روز عاشورا بود، حضرت در لحظات آخر خود فریاد هل من ناصر ینصرنی سر دادند.

رئیس شورای قرارگاه عمار گفت: در رابطه با این سخن امام حسین(ع)، سه سؤال مطرح است؛ نخست اینکه کسی به این درخواست امام جواب داد یا نه، دوم اینکه امام می‌دانست کسی به کمک او می‌آید یا نه و سوم علت درخواست امام با وجود اینکه می‌دانست کسی به کمک او نمی‌آید.

این مسؤول خاطر نشان کرد: در پاسخ به این سؤال‌ها عده‌ای گفته‌اند امام قصد اتمام‌ حجت داشت که البته این جواب درستی نیست، چراکه از صبح عاشورا برای دشمن اتمام‌ حجت شده بود، بالاترین اتمام‌ حجت این بود که امام حسین(ع) فرزند خود را بر روی دست گرفت و برای او تقاضای آب کرد.

طائب ادامه داد: جواب دومی که برای این سؤال‌ها مطرح می‌شود این است که امام برای آیندگان این درخواست را کرده است، امام حسین(ع) فرمودند مرا یاری کنید نه اینکه دین مرا یاری کنید؛ اما نمی‌توانیم امام را یاری کنیم چون او شهید شده است، پس این کلام لغو می‌شود، البته امام معصوم هم‌ سخن لغو نمی‌گوید پس نکته دیگری در این حرف وجود دارد.

این مسؤؤل تصریح کرد: هر فرد یک شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی دارد، شخصیت حقوقی مشخص می‌کند چه‌ کاره‌ایم و شخصیت حقیقی در بردارنده اطلاعات شناسنامه‌ای ماست؛ اگر امام حسین(ع) طلب یاری کرد نه برای خود که برای شخصیت حقوقی خود یعنی امام درخواست کمک کرد، خود امام مشتاق شهادت است پس برای خودش طلب کمک نمی‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شرایط حال جامعه عنوان کرد: روز عاشورا روزی بود که امام زمان درخواست کمک و یاری کرد، اگر امروز هم امام زمان ما نیاز به کمک داشته باشد، امروز روز عاشوراست؛ اگر امام زمان یار نمی‌خواست، عاشورا به یک خاطره تبدیل می‌شد.

وی اضافه کرد: کربلا نباید در زمان خود بماند، اگر این‌طور بود حضرت زینب(س) در کربلا می‌ماند؛ اما ایشان به شام رفت و کربلا را به آنجا برد، اگر تلاش‌های حضرت زینب(س) نبود، امروز مدافعان حرم هم نبودند.

طائب با اشاره به ویژگی‌های امام زمان(عج) گفت: گزارش زندگی امام زمان(عج) در دعای ندبه آمده است، مضطر کسی است که در شرایط سختی قرار گرفته است، برای خارج شدن از این شرایط کاری از دست خودش برنمی‌آید و از بیرون باید به او کمک کنند؛ امام زمان(عج) در شرایط اضطرار است و باید برای خروج از این شرایط تلاش کنیم.

این مسؤول تأکید کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا دو راه برای خروج از اضطرار داشتند یا کمک خواهی ایشان جواب دهد و کسی به کمکشان بیاید یا اینکه بجنگد و شهید شود که راه دوم برای او باز بود و به شهادت رسید؛ اما امام زمان فقط یک‌ راه برای خروج از این شرایط دارد، اینکه آن‌قدر در اضطرار بماند تا یاری‌خواهی او جواب دهد، امام زمان(عج) هر روز فریاد هل من ناصر سر می‌دهد و منتظر یار است.

رئیس شورای قرارگاه عمار اظهار داشت: امروز هیچ جای دنیا برای حضور امام زمان(عج) امن نیست، هر جا برود شهید می‌شود؛ پس همه‌ جا در روی زمین کل ارض کربلاست.

وی با اشاره به اهمیت عزاداری محرم تصریح کرد: تا ابد هم برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم، هیچ سودی برای ایشان ندارد، زمانی این عزاداری ارزشمند است که عاشورا را زنده کند؛ البته بعضی عزاداری‌ها هر لحظه مورد لعن خداوند قرار می‌گیرد چراکه باعث کشتن عاشورا می‌شود.

طائب بیان کرد: اهل کوفه امام زمان خود را دعوت کردند و از ترس عبیدالله بن زیاد او را تنها گذاشتند تا به شهادت رسیدند، کوفه امام زمان ما کنار خانه خداست که در دست سعودی‌هاست.

وی افزود: عبیدالله بن زیاد یک کودک شیرخواره را کشت اما این آل شرور به بیمارستان کودکان حمله می‌کند تا نسل شیعه را نابود کند، چنین حکومتی بر حرم خدا حاکم است و برای دعوت از امام زمان خود باید کنار کعبه را امن کنیم.

رئیس شورای قرارگاه عمار گفت: انقلاب اسلامی زمانی به نتیجه می‌رسد که این پرچم، کنار کعبه به دست امام زمان(عج) برسد؛ برای خروج امام زمان از اضطرار باید به آنجا برسیم، چه دنیا بپسندد چه نپسندد، البته باید بدانیم که آل سعود کاره‌ای نیست و آمریکا پشت همه این جریانات است.

این مسؤول گفت: در این عالم تا شتر فتنه را از پا درنیاوریم، کنار خانه خدا آزاد نمی‌شود؛ شتر فتنه عالم، آمریکا و گلوگاه این شتر اسرائیل است، برای کشتن شتر باید گلوی آن را زد و راه زدن آمریکا، نابودی اسرائیل است.

وی در رابطه با انحراف از مسیر عاشورا خاطر نشان کرد: امروز این خطر احساس می‌شود که از مسیر عاشورا دور شویم، خیلی‌ها از این مسیر دور شدند؛ کسانی که فیش‌های نجومی را گرفتند همان‌هایی بودند که سوار قطار بودند اما خط را گم کردند و نفهمیدند این حرکت تا به امام زمان(عج) نرسیده سختی دارد.

رئیس شورای قرارگاه عمار بیان کرد: حضرت امام(ره) فرمودند لحظه‌ای که مورد تشویق قرار گرفتید و از سختی دور بودید بدانید که مسیر را اشتباه می‌روید، بدانید تا رسیدن به کنار کعبه باید سختی بکشیم؛ امروز وظیفه ما زنده نگه‌داشتن عاشوراست و آمدن امام زمان(عج) به عملیات ما بستگی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها