خبرهای داغ:
حجت الاسلام رهبر گفت: خطیب جمعه این هفته اصفهان باید روی این مساله مانور دهد و محکوم کند تا مقدسات ما حفظ شود؛ این هشداری برای همه مسئولان است و باید از تکرار این موارد با محکومیت و پیشگیری ، جلوگیری به عمل آید.
کد خبر: ۸۷۵۶۱۷۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،امام جمعه موقت اصفهان وظیفه سازمان میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه را در حفاظت از میراث مذهبی خطیر خواند و تصریح کرد: این یک هشدار است برای همه مسئولان اصفهان به خصوص میراث فرهنگی و اوقاف که این اماکن را به دقت کنترل و نظارت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر ادامه داد: صرف اینکه فرد برای تهیه بلیط می آید ما هم بلیت  می فروشیم، ما برای پول نباید کسانی که حفظ ظاهر نمی کنند را وارد مسجد کنیم؛ بلکه  از لحاظ پوشش و حرکات این اتفاقات نباید بیفتند.

وی با اشاره به حضور تعدادی از زنان توریست خارجی در مسجد جامع و اجرای حرکات کونگ فو در این مسجد اضافه کرد: دشمنان دنبال لکه دار کردن دین و فرهنگ ما هستند و برخی می خواهند این اوباش گری را به کشور اسلامی ما و شهر اصفهان نسبت دهند.

حجت الاسلام رهبر گفت: واکنش مسئولان میراث و بقیه که حتما این خبر را هم شنیده اند و همچنین اوقاف اصفهان و علمای شهر در این قضیه بسیار مهم است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: خطیب جمعه این هفته اصفهان باید روی این مساله مانور دهد و محکوم کند تا مقدسات ما حفظ شود؛ این هشداری برای همه مسئولان است و باید از تکرار این موارد با محکومیت، پیشگیری و… جلوگیری به عمل آید.

وی اظهار کرد: ما تنها به حفظ شئونات ظاهری کار داریم و موظف هم نیستیم که به پشت پرده ها دامن بزنیم ولی نباید اجازه داد آنهایی که ظاهر زننده دارند وارد مسجد شوند ما چه نیازی داریم توریست ها با ظاهرر زننده وارد مساجدمان شوند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان راهکارهایی بیان کرد: ادارات میراث وفرهنگی، ارشاد اسلامی و اوقاف باید بروشورهایی تهیه کنند و به زبان های مختلف پیام حفظ حرمت مسجد را بزنند و نظارت و کنترل دقیق هم داشته باشند؛ اینها باید مراقب هتک حرمت ها باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها