مدیرکل هوا شناسی استان مرکزی خبر داد

ادامه بارندگی‌ها پدیده غالب جوی استان مرکزی

مدیرکل هوا شناسی استان مرکزی گفت: در روزهای آتی گرد و غبار و ادامه بارندگی‌ها پدیده غالب جوی استان مرکزی خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۵۶۱۰۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷

مرتضی ذوالففاری در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به شرایط جوی حاکم استان مرکزی در روزهای آتی گفت: به دلیل خشک بودن و شکننده بودن زمین شاهد وزش باد و ایجاد طوفان در سطح استان بودیم.

وی افزود: در برخی از نقاط استان گرد و غبار حدود 500 متر یا یک کیلومتر گزارش شده و این پدیده نیز باعث کاهش کیفیت هوا در ساعات گذشته شده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه در روز گذشته با پدیده بارندگی در شهرستان‌های اراک، خمین، شازند و محلات؛ گرد وغبار موجود در آسمان این شهرستان ها کاهش چشمگیری داشت.

ذوالفقاری با اشاره به وضعیت هوای اراک برای 24 ساعته آینده گفت: وزش باد پدیده غالب برای هوای استان خواهد بود همچنین برای مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان های اراک، خمین، محلات و شازند بارش باران و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

وی افزود: پدیده غالب در شهرستان اراک وزش باد است که در بعد از ظهر فردا شدت آن به 40 یا 50 میلی‌متر در ساعت می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته برای فصل پائیز میزان بارندگی ها از اول مهر تا آخر آذرماه بارندگی ها نرمال و میانگین 80 تا 90 میلی‌متر بود که خوشبختانه امسال این بارندگی ها زودتر از زمان پیش بینی شده اتفاق افتاد.

ذوالفقاری در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به پیش بینی های انجام شده و تحلیل نقشه های هواشناسی امسال اولین بارش موثر برای امسال در آبان ماه اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات