خبرهای داغ:
معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری:

پیام انقلاب اسلامی با زبان هنر به دنیا نشان داده شود

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: باید پیام انقلاب اسلامی با زبان هنر به دنیا نشان داده شود چون به کمک هنر می‌توان مرزها را درنوردید.
کد خبر: ۸۷۵۶۰۸۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مهدی حبیبی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در دوره‌ای قاچاق سوخت رواج فراوانی داشت اما هم‌اکنون دوران قاچاق هنر و هنرمند آغاز شده است اظهار داشت: این معضل در استان‌های مرزی همچون آذربایجان‌غربی، خوزستان، بندرعباس، کردستان، سیستان و خراسان نمود یافته و تاثیر سوء آن مشخص است.

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با ابراز تاسف از اینکه هم‌اکنون سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در زمینه هویت‌سازی انجام می‌شود گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگ، دعواهایی بر سر هویت ایرانی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: بی‌شک در دنیای کنونی مرزهای جغرافیایی تعیین کننده نبوده چون کشور ترکیه تلاش می‌کند که مولانا را از آن خود کند بنابراین کارها دشوارتر شده و لازم است که مسیرها به درستی تشخیص داده شده و هدف‌ها ملموس تر شود تا هیچ کس نتواند هنر و هنرمند را از آن خود کند.

حبیبی افزود: از سوی دیگر تهدید امروزی ظرفیت‌هایی است که در میان دعواها و کم‌کاری ها از بین می‌رود برای مثال در المپیک ریو، چند ورزشکار و سرمربی ایرانی زیر پرچم کشورهای اجنبی به رقابت پرداختند که بسیار عجیب و در عین حال تلخ و غم‌انگیز بود.

دغدغه هنرمندان کشور حل شود

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با تاکید بر حل دغدغه هنرمندان کشور اظهار داشت:متاسفانه هنرمندان در استان‌های مختلف کشور در تعارض بین نهادهای فرهنگی بوده و این نهادها رفتارهای دوگانه‌ای را برای اهالی هنر به وجود می‌آورند بنابراین باید به طور هوشمندانه تصمیم گرفت تا نخبگان فکری و هنری و مذهبی نیز از آن استقبال کنند.

حبیبی با اشاره به برخی آسیب‌های امروزی حوزه هنر بیان کرد: در حالی که بیش از یک سال از تولید فیلم رستاخیر سپری شده اما متاسفانه به اکران عمومی درنیامده است و یا در قم مراسمی برای بزرگداشت مولانا گرفته شد اما به سبب اجرای موسیقی در آن، این برنامه مورد اعتراض شدید جامعه مدرسین قرار گرفت.

مدیر منابع انسانی حوزه هنری اظهار داشت: بنابراین باید این فضا اصلاح شده و با بهترین تدبیر به سمت حرکت‌های عقلانی پیش رفت.

توسعه فرهنگ وظیفه همگانی است

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه دچار شدن در ولنگاری فرهنگی در تولیدات تصریح کرد: پس توسعه و حفظ فرهنگ وظیفه همگانی بوده چون حافظ دین و قوام دهنده فرهنگ به شمار می‌رود.

وی گفت: متاسفانه هم‌اکنون رویکرد دستگاه‌های دولتی و غیردولتی هم‌افزایی نبوده و بنابراین نیازمند تعامل بیشتری است چون حتی در برخی موارد باید گذشت کرد تا کارها به درستی پیش رود.

دولت ها هیچ کمکی به حوزه فرهنگ نکرده اند

حبیبی با ابراز تاسف از اینکه در هیچ برهه تاریخی فرهنگ ایران، دولت‌ها کمکی به حوزه فرهنگ نکردند بیان کرد: بی‌شک فرهنگ کنونی کشور با کمک دولت حاصل نشده، برای مثال زنده نگه داشتن فرهنگ و قیام عاشورا محصول دغدغه انسان‌ها بوده است.

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری اظهار داشت: باید در حوزه هنری به سمتی حرکت کرد که احساس مشترک بین دستگاه‌های فرهنگی و هنرمندان به وجود آید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه حوزه هنری انقلاب اسلامی از دیرباز به دنبال مدیریت آماری نبوده بلکه در پی انجام فعالیت‌های کیفی بوده است.

تولیدات مناسب هنری یک انقلاب فکری در جامعه به وجود می آورد

حبیبی با تاکید بر اینکه یک تولید هنری مناسب می‌تواند یک انقلاب فکری در جامعه به وجود می‌آورد گفت: دیدگاه امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تربیت یک انسان فرهنگی بود و ایشان انسانی بود که توانست مجموعه‌ای از خصلت‌های نیکو را در خود پرورش داده و محبوبیت فراوانی در جامعه برای خویش ایجاد کند.

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به اینکه باید روز به روز به سمت تمدن اسلامی حرکت کرد بیان کرد: از سوی دیگر باید پیام انقلاب اسلامی در قالب و زبان هنر به دنیا نشان داده شود چون به کمک هنر می‌توان مرزها را درنوردید.

در پایان این مراسم احد هوشمند به عنوان سرپرست جدید حوزه هنری استان منصوب و از زحمات علیرضا نوروزی تقدیر شد.

ارسال نظرات