شهردار تبریز در صحن علنی شورا؛

لزوم پیگیری برنامه‌های گردشگری «تبریز ۲۰۱۸»/ «تبریز ۲۰۱۸» محور مهم نشست UCLG

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در صحن علنی شورای اسلامی این کلانشهر، بر لزوم پیگیری اهداف و برنامه‌های گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» در سطح ملی و با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۵۶۰۵۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی با بیان اینکه تشکیل ستاد ملی «تبریز ۲۰۱۸» طی مکاتبات متعدد با ریاست جمهوریدرخواست شده، افزود: در صورت تشکیل این ستاد، الزام های گردشگری تبریز ۲۰۱۸ در نشست های متناوب و در قالب ماموریت هر یک ازوزارتخانه‌هایمرتبطپیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: از شورای اسلامی شهر که همواره حامی و پشتیبان برنامه‌های توسعه شهر بوده، انتظار داریم، تلاش خود را برای تحقق یک عزم ملی در پیگیری اهداف گردشگری تبریز ۲۰۱۸ متمرکز کند.

نجفیتصریح کرد: تبریز ۲۰۱۸، یک موضوع ملی است که دستاوردهای آن در خدمت گردشگری کشور خواهد بود، از این رو نگرش ملی به این موضوع و نقش‌آفرینی دولت در این خصوص ضروری است.

وی با یادآور شدن روند انتخاب تبریز ۲۰۱۸، اظهار داشت: بحث «تبریز ۲۰۱۸» پروسه مفصلی است که از سال ۹۳ در حوزه‌های بین‌المللی شهرتبریز مورد توجه قرار گرفت و خوشبختانه با حمایت‌های معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، همراه بود.

شهردار تبریز تصریح کرد: مجموعه این اقدامات و حمایت‌ها موجب شد وزاری گردشگری سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) در نشست نیجر در سال ۲۰۱۵ میلادی،تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب کند.

وی موفقیت‌هایی از جمله پایتخت فرش تبریز، پایتخت نگارگری اسلامی، عضویت در هیئت‌رئیسه سازمان شهرهای متحدو مدیریت اطلس شهرهای اسلامی را از دیگر مزیت‌های تبریز خواند که شایستگی‌هایی انتخاب پایتختی در سال ۲۰۱۸ را بیشتر نشان داد.

صادق نجفی با بیان اینکه هفته گذشته و در جریان برگزاری شورای جهانی صنایع‌دستی در اصفهان، رئیس این شورا، لوح دایمی پایتختی فرش دستباف جهان را به تبریز اعطا کرده، اظهار شد: با حضور این امتیاز مهم، نیاز مبرم به تقویت فعالان هنرصنعت فرش داریم.

وی تاکید کرد: در عموم موضوعات اجرایی، نیازمند توانمندسازی گروه‌های مردم‌نهاد هستیم تا بتوانیم با برون‌سپاری برخی ماموریت‌ها، برنامه‌های اجرایی را در محتوای قوی‌تری پیگیری کنیم.

نجفی با اشاره به ظرفیت‌های بین‌المللی شهرداری تبریز در راستای معرفی جایگاه گردشگری این شهر، بیان داشت: اجلاس سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی (UCLG)ماه آینده در قاضی‌انتب ترکیه برگزار می‌شود، اجلاس بعدی این سازمان نیز چند هفته پس از آن، در چین برگزار خواهد شد که تبریز ۲۰۱۸، از محورهای مهم مباحث هر دو اجلاس است.

شهردار تبریزدر بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم تقویت خطوط هوایی و زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی تبریز تاکید کرد و افزود: شهرداری تبریز در دو سال گذشته، جمعاً۱۰میلیارد تومان به برنامه‌های تقویت و تجهیز فرودگاه تبریز تزریق کرده است، با این حال، با حمایت‌های شورای اسلامی شهر، مصمم به افزایش این حمایت‌ها هستیم.

وی اذعان کرد: با اینکه ظرفیت‌های گردشگری تبریز می‌تواند پاسخ‌گوی توسعه پروازهای بین‌المللی به مقصد شهرهای مهم جهان باشد، با این حال وضعیت کلی این فرودگاه، در شان جایگاه بین‌المللی تبریز نیست.

شهردار تبریزدر ادامه بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری‌های هتل‌سازی تاکید و بیان کرد: بر اساس اعلام اداره ‌کل آموزش ‌و ‌پرورش، تابستان گذشته ۲۷۰ هزار مسافر در مدارس شهر سکونت داشته‌اند، که این آمار، چندین برابر ظرفیت پیش‌بینی شده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز با تعریف و تدوین مشوق‌های سرمایه‌گذاری، توسعه هتل‌ سازی را به عنوان یکی از الزامات مهم گردشگری ۲۰۱۸ مد نظر قرار داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها