بوشهر-مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دیر گفت: همزمان با سراسر کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در 7 نقطه از شهرستان دیر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۰۱۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر، خیرالنساء جعفری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج، اظهار داشت: مراسم شیر خوارگان حسینی در روز جمعه 5 محرم ساعت 3 بعد از ظهر در سراسر شهرستان دیر برگزار می شود و افزود: در دیر مراسم حضرت علی اصغر(ع) در مصلی نماز جمعه برگزار می شود.

جعفری با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار نفر در مراسم حضرت علی اصغر(ع) شرکت کردند، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از سال گذشته مادران همراه با فرزندان شیر خوار خود در این مراسم شرکت کنند.

جعفری افزود: مراسم شیرخوارگان با حضور جمع زیادی از مادران و فرزندان خردسال آنها جمعه 16 مهرماه راس ساعت ۱۵ در مصلی نماز جمعه شهر دیر  برگزار می گردد.

وی گفت: شیرخوارگان روز جمعه به یاد حضرت علی اصغر (ع)، شهید شیر خواره کربلا، لباس های یک دست با عنوان لباس علی اصغر (ع) بر تن خواهند کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان افزود: در این مراسم معنوی مادران داغدار حسینی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سر خواهند داد و کودکان نیز با طفل شش ماهه امام حسین (ع) همنوا می شوند.

این همایش هر سال در اولین جمعه ماه محرم، به همت بسیج خواهران شهر دیر با هدف تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی کودکان مسلمان با حضور مادران آنها در شهرستان دیر برگزار می شود.

گفتنی است سخنران این مراسم حجت الاسلام حسن درخشان می باشد .

انتهای خبر./

ارسال نظرات