مدیر گروه جراحی اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:
تغذیه و قرار دادن برخی مواد غذایی و گیاهی در سبد غذایی افراد می تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۸۷۵۵۹۷۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: مدیر گروه جراحی اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، گفت: سرطان پروستات از جمله بیماری های شایع در بین مردان محسوب می شود و در این میان تغذیه و قرار دادن برخی مواد غذایی و گیاهی در سبد غذایی افراد می تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار تاثیرگذار باشد.

دکتر حسن یاری افزود: گوجه فرنگی و انواع فرآورده های آن در پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات و حتی سایر انواع بیماری های مزمن نقش تعیین کننده ای داشته و تاثیر مصرف آن در جلوگیری از بروز انواع سرطان ها غیر قابل انکار است.

وی با تاکید بر مصرف مداوم گوجه فرنگی و تثبیت آن در سبد غذایی خانوارها اظهار داشت: مصرف مداوم و مستمر گوجه فرنگی و انواع فرآورده های آن در کنار سایر عوامل خاصیت ضد سرطانی داشته و ورود آن به عنوان یک گیاه با ارزش در رژیم عذایی روزانه توصیه می شود.

مدیر گروه جراحی اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان و فوق تخصص پیوند کلیه تصریح کرد: گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن بوده و طبق بررسی های انجام گرفته مصرف مقادیر زیاد لیکوپن موجب کاهش حمله های قلبی و سرطان های پروستات، سینه، ریه، معده، لوزالمعده، روده و دهان می شود.

یاری به نقش گوجه فرنگی در تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد و بیان داشت: گوجه فرنگی همچنین سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در پیگشری از ابتلا به سرماخوردگی و انواع عفونت ها بسیار تاثیرگذار است.

این مسئول تصریح کرد: آب گوجه فرنگی نیز که طی سال های اخیر به صورت نسبی جایگاه خود را در سبد تغذیه خانوارهای ایرانی تثبیت کرده، خواص درمانی و پیشگیرانه فراوانی داشته و مصرف آن توصیه می شود.

ارسال نظرات