خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین اذعان کرد:
جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: رعایت حداقل های شعائر دینی می تواند انسان را در بهره بردن هرچه بیشتر از عزای حسینی کمک کند.
کد خبر: ۸۷۵۵۹۶۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

سرهنگ عباس برزگر جانشین فرماندهی سپاه صاحیب الامر (عج) استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون موضوع امر به معروف و نهی از منکر در آغاز ماه محرم و توجب به این واجب در عذاداری ها اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات متعدد بر امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده اند.

وی ادامه داد: در روایات بسیاری از ائمه اطهار بر اهمیت امر به معروف تاکید شده است، برای مثال امام صادق(ع) می‌فرمایند:اگر مردم به امر به معروف و نهی از منکر بها می‌دادندهمه فسق و فجور در دنیا برچیده می‌شد و امام حسین(ع) می فرمایند من قیام نکردم مگر برای اصلاح امت جدم و امر به معروف و نهی از منکر.

برزگر اذعان کرد: امر به معروف به این معنی است که آنچه پسندیده است و اسلامف نظام و رهبری ما به آن امر می‌کتتد را عملی نماییم.

وی اضافه کرد: نهی از منکر نیز دوری جستن از مضامینی است که در اسلام و عرف بد پنداشته می‌شود، حال آنکه تمام این آموزه‌ها جهت  اصلاح وضعیت زندگی فردی و اجتماعی می‌باشد.

این مسئول بر اهمیت عزاداری با توجه به دستورات دینی تاکید کرد و گفت: همه ما خصوصا در زمانی که برای امام حسین(ع) عزاداری می کنیم باید به دستورات دین عمل کنیم ف دسته هی عذزاداری باید به ارامش زندگی مردم هم توجه کنند و هیچ مزحمتی برای عموم ایجاد ننمایند.

برزگر تاکید کرد: بهتر است برای عزاداری از مکان‌های عمومی مشخص شده، خصوصا مساجد استفاده شود، این نسئله مورد تاکید رهبر معشم انقلاب نیز هست.

وی افزود: همچنین باید دقت داشت در نواهایی که برای عزاداری استفاده می‌شود تحریف صورت نگیرد و یا دروغی به خاندان رسالت بسته نشودچرا که به گفته شهید مطهری پسندیده نیست برای در آوردن اشک مخاطب به هر وسیله ای، منکری صورت بگیرد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(ع) در پاسخ به این سوال که "آیا دسته های عزاداری و هیئات مذهبی همان قدر تاثیرگذارند که در دوران دفاع مقدس و در جبهه های جنگ صاف و باصمیمیت بودند" گفت: بنا بر این موضوع که همه با نیت قربت و با خلوص وارد عزای امام خسین می‌شوند مطمئنا تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: با این حال برخی شعائر اولیه برای خانم ها و برادران وجود رارد مثل حفظ حجاب و ا حفظ نگاه که با رعایت آنها بهره بیشتری نسیب افراد میگردد.

برزگر در پایان خاطر نشان کرد: انشاءالله همان تواضع، خلوص، صداقت  فروتنی که در عزاداری جبهه ها در چریان بود در عزاداری های ما نیز جریان داشته باشد.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها