نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام بخشی از یک طرح جامع بود که اگر علاج نشود آثار آن طولانی مدت خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۵۵۸۳۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد کریمی قدوسی در جریان سوال خود از وزیر امور خارجه در جلسه علنی امروز مجلس (11 مهرماه 95) گفت: توافق برجام بخشی از یک طرح جامع بود و اگر آن را علاج نکنیم آثار سوء آن طولانی‌مدت است.

وی افزود:هدف تیم مذاکره‌‌کننده ما در برجام لغو همه تحریم‌ها در روز اجرای برجام بود و این کار در جهت حل مشکلات اقتصادی ملت انجام شد اما دشمنان ملت ایران نقشه‌های شوم دیگری مثل برجام دو و سه و 4 را در ذهن داشتند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش‌ وزارت امور خارجه از روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این گزارش‌ عمدتا بخش‌های برجام بازخوانی شده است که قبلا نیز عنوان شده بود و مردم می‌دانستند و انتظار این بود که موارد نقض عهد آمریکایی‌ها در این گزار‌ش‌ با شفافیت بیان شود.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: تشدید تحریم‌ها بعد از اجرایی شدن برجام بر افراد، وضع قوانین جدید، آزاد نشدن دارایی‌ها، حل نشدن مشکل سوئیفت، حل نشدن مسائل بانکی و پولی و بسیاری از این مسائل مواردی بود که انتظار بود به مجلس گزارش داده شود و از مجلس استمداد خواسته شود تا وزارت امور خارجه را در این باره کمک کند.

وی افزود: راهبرد دشمن در این عرصه و زمان راهبرد مقابله با جبهه حق از دروازه برجام به زعم خودش بود. راهبرد دشمن از طراحی برجام خلق گوساله سامری در این عصر و زمان بود و جریان توحیدی و انقلابی موثر اسلامی ملت ایران را دچار انحراف کند و امید ملت ایران را از نگاه به درگاه الهی به دروازه دهکده جهانی که کدخدای آن شیطان بزرگ است معطوف سازد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راه‌حل نهایی ما دراین وضعیت اقدام مقابله به مثل در برابر نقض برجام و اجرای فرامین ولی امر مسلمین و اجرای قانون مجلس است و سرانجام اگر نقض کردند ملت ایران برجام را در روز موعود به آتش بکشند.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد:راهبرد نرمش قهرمانانه در مقابل راهبرد به زانو در آوردن انقلاب اسلامی است استراتژیست و قهرمان این میدان خالق این کلیدواژه بود که فرمود من دیپلمات نیستم و یک انقلابیم.

وی افزود: دشمن از دروازه برجام به دنبال تضعیف و گرفتن نفوذ کلان ولایت فقیه در داخل کشور و در سطح منطقه است و دیگر اینکه تضعیف تعطیل کردن جریان و فرهنگ مقاومت در منطقه را دنبال می‌کند و با اولویت حذف سپاه پاسداران و همچنین حذف حزب‌ الله در قالب برجام دو را مطرح کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمن همچنین به دنبال فراهم کردن مقدمات تغییرات راهبردی در بازنگری  بازنگری قوانین اساسی جمهوری اسلامی بود.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: از فواید برجام می‌توان به تمام شدن دوران بهانه‌گیری برای این موضوع اشاره کرده که تا تحریم رفت کاری از پیش نمی‌رود. پایان دوران پرهزینه و خسته‌کننده مذاکرات، افزایش سطح بصیرت و آگاهی ملت در شناخت دقیق‌تر دشمن از دیگر دستاوردهای برجام است. 

وی افزود: در مقابل دستاوردهای فوق صنعت هسته‌ای ما در حد نمادین باقی ماند و تولیدات صنعت هسته‌ای ما متوقف شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای روحانی عنوان می‌کرد که باید برجام اجرا شود تا مشکلات مردم، آب مردم،اشتغال مردم، محیط زیست حل شود و آقای ظریف هم بارها عنوان کرد که اتحادیه اروپا کل تحریم‌های اقتصادی، مالی و پولی اتحادیه اروپا از روز اجرا لغو می‌شود. کل تحریم های ایالات متحده از روز اجرای برجام متوقف می‌شود.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: آمریکا به شرکت‌ها و بانک‌ها می‌گوید با ایران کار کنید اما عملا 5 صفحه برای آنها اما و اگر می‌گذارند و این باعث شده تا برجام اجرا نشود و این باعث شده است که برجام اجرا نشود و این در حالی است که ملت ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است. 

ارسال نظرات