پورابراهیمی در سوال از ظریف:

عملکرد وزارت خارجه با رویکرد حوزه‌های امنیتی و سیاسی توامان شده/ سفرای ما همه چیز بلد هستند جز اقتصاد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عملکرد وزارت امور خارجه با رویکرد حوزه های امنیتی و سیاسی توامان شده است.
کد خبر: ۸۷۵۵۷۵۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (11 مهر ماه 95) در سوال خود از ظریف در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: امروز سوال بسیار مهمی در خصوص مباحث اقتصادی در حوزه دیپلماسی سیاسی کشور مطرح است. 

وی افزود: نخستین بند سوال من مربوط به ماه‌های اول مجلس نهم و دولت قبل است؛ یعنی همان سوالی است که عین آن از صالحی در آن زمان مطرح شد. اما به دلایلی به تاخیر زمانی خورد و امکان پاسخگویی ایشان در صحن علنی امکان پذیر نشد و سپس تغییرات دولت صورت گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در تغییرات دولت هم ما باز سوال را مطرح کردیم که به دلایل مختلف امکان طرح آن در صحن نیامد و تا مجلس تمام شد و ماه‌های اول مجلس در کمیسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: آقای ظریف! امروز ساختار وزارت امور خارجه نه اینکه متعلق به این دولت که از سال‌های بعد از انقلاب رویکرد رویکردی مبتنی بر امنیت و حوزه سیاسی است یعنی عملکرد وزارت امور خارجه با رویکرد حوزه های امنیتی و سیاسی توامان شده است. 

پورابراهیمی بر همین اساس اضافه کرد: آنچه امروز در عرصه اقتصادی به شدت نیازمندیم این است که حوزه دیپلماسی مربوط به وزارت امور خارجه در خارج از کشور -که باید خاکریز مقدم تصمیمات ما باشد- امروز دارد چه کار می‌کند؟ چه اتفاقی در حال افتادن است؟ من با چند تن از سفرا درباره جلسات مختلف در داخل و یا خارج از کشور جلسه داشتم و ما از آنها سوال کردیم که میزان واردات و صادرات کشور را در این منطقه توضیح دهند اما آنها اطلاعی ندارند. امروز سفرا که باید حرکت اصلی شان کمک به کشور باشد و اقتصاد مقاومتی را احیا کنند امروز در خارج از کشور همه چیز بلد هستند به جز اقتصاد. این جای تاسف است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار