پژوهشگر خانواده و جامعه شناس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

والدین مشوق اصلی ترغیب فرزندان به حجاب

قاسمی گفت: اگر در پدر و مادر آگاهی و شناخت لازم در خصوص مسئله حجاب و عفاف و اهمیت آن وجود داشته باشد، تشویق و ترغیب فرزندان به مسئله حجاب و عفاف نیز به صورت ذاتی به وجود می‎آید.
کد خبر: ۸۷۵۵۷۴۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

زهرا قاسمی پژوهشگر خانواده و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره ضرورت افزایش آگاهی والدین در رابطه با آسیبهای بی حجابی گفت: اگر در پدر و مادر آگاهی و شناخت لازم در خصوص مسئله حجاب و عفاف و اهمیت آن وجود داشته باشد، تشویق و ترغیب فرزندان به مسئله حجاب و عفاف نیز به صورت ذاتی به وجود میآید و در فرزند نهادینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید این موضوع که چرا فرزندان آنها با وجود آنکه والدین خود افرادی پایبند به حجاب و عفاف هستند، حجاب وجود ندارد ریش یابی شود تا پدر و خصوصا مادران با اتخاذ هر راهکاری که احساس میکنند در فرزندان خود تاثیر گذار است آنها را به سمت حجاب و عفاف و اهمیت آن سوق دهند.

کارشناس ارشد مسائل تربیتی و خانواده با بیان اینکه خوشبختانه در با توجه به بافت فرهنگی و پایبندی بسیاری از خانواده ها به ارزش های دینی کمتر شاهد بی حجابی در بین بانوان شهرستانی هستیم، افزود: اما متاسفانه امروزه تبلیغات وسیع رسانه ها خارجی و ماهواره ها و بویژه تبلیغات در فضای مجازی سبب شده است تا نسل جوان را در انتخاب پوشش به سمت وسوی بی حجابی سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه باید مسئله حجاب و عفاف تنها به خانواده محدود نشده و همه افراد در خود این احساس مسئولیت را داشته باشند، خاطر نشان کرد: همه افراد جامعه در هر جایگاهی که هستند مسئله حجاب را جزو ارزشهای خود دانسته و در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند.

ارسال نظرات