خبرهای داغ:
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان قزوین در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های قزوین گفت: مهمترین دغدغه ما فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه است.
کد خبر: ۸۷۵۵۶۸۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با رویا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به منظور ارتقای همکاری فی ما بین در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی دیدار کرد.
در این دیدار، حقایق‌پور ضمن تبریک انتصاب اسماعیلی به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران و کتابخانه‌های استان قزوین دو دستگاه فرهنگی هستند که بایستی تعاملات آنها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، افزود: با تحقق این مهم می‌توانیم قشرهای مختلف مردم را با سیره و آرمان‌های شهدا آشنا کنیم تا آنها با بصیرت و هوشیاری کامل بتوانند راه شهیدان را ادامه بدهند.
حقایق‌پور با اشاره به تجهیز حسینیه‌های شهدای استان قزوین به کتابخانه‌ها گفت: این کتابخانه‌ها، مجهز به کتاب‌هایی با عنوان ایثار و شهادت شدند تا آحاد جامعه با مطالعه آنها بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اذعان کرد: یک و سوم این شهدا دارای وصیت‌نامه هستند که وصایای آنها در چهار جلد با عنوان کتاب فار توسط حسن شکیب‌زاده نویسنده دفاع مقدس برای اولین بار در کشور تدوین و منتشر شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: جلد چهارم کتاب فار، همزمان با هفته دفاع مقدس سال جاری منتشر شده و در آینده رونمایی آن نیز با حضور مسئولین استانی انجام می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: همه کتابخانه‌های استان قزوین به سه جلد کتاب فار مجهز شده که جلد چهارم این کتاب نیز باید در کتابخانه‌ها قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات موجود در جامعه به دلیل دور شدن از مباحث فرهنگی به ویژه ایثار و شهادت است، عنوان کرد: با انجام اقدامات فرهنگی مناسب می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم.
در ادامه این دیدار، رویا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با اجرای برنامه‌های فرهنگی اعلام آمادگی کرد.
در پایان حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از نگاه فرهنگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت تشکر کرده و جلد چهارم کتاب فار، مجموعه‌ی وصایای شهدای استان قزوین را تقدیم ایشان کرد.

1001/پ30/ب    

ارسال نظرات
پر بیننده ها