خبرهای داغ:

افزایش سالانه ۵۰۰ بازنشسته در قم/ انتقاد ازکاهش مزایای بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی استان قم با تأکید بر تکریم بازنشستگان، گفت: سالانه بیش از ۵۰۰ بازنشسته به چرخه صندوق بازنشستگی استان قم اضافه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۵۶۸۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
افزایش سالانه ۵۰۰ بازنشسته در قم/ انتقاد ازکاهش مزایای بازنشستگان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رسول مرادپور در گفتگو با خبرنگاران، با تأکید بر اینکه نمایندگی صندوق بازنشستگی در استان قم نماد توجه به کوچک‌سازی دولت است، اظهار کرد: سالانه بیش از ۳ هزار پرونده نقل و انتقال و کسور بازنشستگی در استان تنها با فعالیت و خدمات سه نفر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بازنشستگی قائم به فرد نیست، ادامه داد: راه‌اندازی وب سایت جامع بسیاری از امور جاری از جمله دریافت کارت منزلت، احکام بازنشستگی، فیش حقوقی و انواع بیمه‌های تکمیل درمان را تسهیل کرده و در تقویت و ارتقای دولت الکترونیک نقش چشمگیری داشته است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان قم تلاش‌های دولت تدبیر و امید در ارتقای خدمات‌رسانی و منزلت بازنشستگان را مهم ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی فعالیت‌های جانبی و متنوع سن امید به زندگی در آقایان به ۷۴ سال و در خانم‌ها به ۷۲ سال افزایش پیدا کرده است.

مرادپور با تشریح فعالیت‌های طرح «در خانه نمانیم» گفت: خانه امید بازنشستگان بانوان در بوستان نرگس با انجام انواع فعالیت‌های هنری – فرهنگی در ۲۵ رشته آموزشی و مجموعه مشابه دیگری برای آقایان در بوستان هاشمی در حوزه هنری، فرهنگی، ادبی و ورزشی فعالیت می‌کند.

وی اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی و سیاحتی و حمایت در قالب انواع بیمه‌های تکمیلی را از دیگر برنامه‌های سازمان دانست و گفت: در طول سال ۹۴ بیش از ۱۰۰۰ و در ۶ ماهه اول سال ۹۵ هم به همین تعداد بازنشسته را به سفرهای زیارتی و سیاحتی اعزام کردیم و هر بازنشسته به همراه یک نفر ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه دریافت می‌کند.

وجود ۱۱ هزار بازنشسته در ق
مدیر صندوق بازنشستگی استان قم از وجود ۱۱ هزار بازنشسته در استان خبر داد و گفت: پرداخت چیزی حدود ۱۸۰۰ وام قرض الحسنه ۲ میلیون تومانی و اعطای وام بلاعوض به تعداد محدودی از متقاضیان از دیگر برنامه‌های حمایتی سازمان است.

وی با بیان به این مطلب که در دو سه سال اخیر تجلیل درخوری برای بازنشستگان نداشته‌ایم، گفت: امسال برای ۱۰۰۰ نفر از بازنشستگان جشن تجلیل به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار کردیم.

مرادپور با تأکید بر اینکه بسیاری از مزایای بازنشستگان نسبت به سال‌های گذشته روند کاهشی داشته است، گفت: با وجود تلاش دولت برای خدمات رسانی بهتر و کاهش بروکراسی اداری در دریافت و پرداخت مستمری‌ها اما به دلیل کسری بودجه بسیاری از مسائل رفاهی بازنشستگان کاهش یافته یا حذف شده است.

سالمندان سرمایه‌های جوانان
وی با اشاره به اینکه کارت منزلت بازنشستگان در حد شناسنامه بازنشستگان باقی مانده است، گفت: در گذشته با این کارت می‌شد خدمات نیم بها در حوزه‌های ورزشی و غذایی دریافت کرد اما الآن این نوع مزایا برداشته شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان قم با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار نفر عضو بیمه تکمیلی سازمان هستند گفت: خدمات بیمه‌ای سازمان در راستای کوتاهی سازمان‌های دولتی در ارائه خدمات بیمه تکمیلی و بیمه عمر و حوادث است.

مرادپور با بیان اینکه باید سالمندان و بازنشستگان را باید سرمایه ملی جامعه خواند گفت: نباید با رفتارهایمان کاری کنیم که پیشکسوتان ابراز یاس و زیادی بودن کنند.
ارسال نظرات