دبیر ستاد راهیان نور سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کاروان 400 نفره از دانش آموزان دختر دوره متوسطه به مدت یک هفته به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند
کد خبر: ۸۷۵۵۶۷۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
سرهنگ پاسدار عوضعلی فقیری  در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: این دانش آموزان به همراه مربیان شان با هشت دستگاه اتوبوس در قالب کاروان راهیان نوردانش آموزی همزمان با سراسر کشور با رمز یا فاطمعه معصومه(ص) به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.
وی بیان کرد: ابتدا این دانش آموزان به اهواز اعزام و قرار است از مناطق عملیاتی شلمچه، هویزه، اروند کنار، چزابه، دهلاویه و خرمشهر دیدن کنند.
وی تصریح کرد: رعایت نظم، مقررات و نکات ایمنی همراه با رعایت کامل شئونات اسلامی و اخلاقی برای تمام دانش آموزان در مناطق عملیاتی الزامی است.
این مسئول اذعان داشت: در اولین اعزام از مرحله اول دانش آموزان بسیجی خواهر ادارات آموزش وپرورش نواحی یک ودو شهرستان زاهدان با حضور بیش از 400 دانش آموز به همراه عوامل اجرایی  جهت تجدید میثاق باآرمانهای شهداء وامام شهداء به این اردوی معنوی اعزام شدند
دبیر ستاد راهیان نور سیستان و بلوچستان گفت: اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب در 2 مرحله انجام می شود که مرحله نخست خواهران و در مرحله دوم برادران از این مناطق دیدن می کنند.
سرهنگ فقیری اظهار داشت: اردوهای راهیان نور بیشتر با هدف آشنایی نسل جوان با فضای حماسی و روحانی جبهه ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید میثاق با شهدا و ایثارگران، مقابله با جنگ نرم و احیا یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود.
وی تصریح کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و معنوی، مسابقه ثبت خاطرات بازدید از مناطق جنگی و شرکت دانش آموزان در محافل و مجالس عزاداری، ادعیه و زیارت عاشورا از دیگر برنامه های اجرایی در مدت بازدید از مناطق جنگی است.

ارسال نظرات