خبرهای داغ:

جاده های بوکان همچنان بوی خون و مرگ می دهند

بی گمان آنچه مشهود و غیر قابل انکار از سوی مسئولان شهرستانی و استانی است جاده های مواصلاتی بوکان بوی خون و مرگ می دهند و به قتل گاه های برای هم وطنان تبدیل شده و تا کنون صدها نفر در این راه ها جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۹۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فاجعه تلخ کشته شدن 5 نفر از اعضاء خانواده بوکانی در تصادف چند روز گذشته جاده بوکان میاندواب که مردم این شهرستان را در شوک فرو برد به راحتی از ذهن مردم این شهرستان پاک نخواهد شد، خانواده ای که برای همیشه سفری بی بازگشت را آغاز کردند.

سحر گاه سه شنبه جاده بوکان به میاندواب شاهد یکی از تلخ ترین حوادث خود طی چند سال گذشته بود که در آن پنج عضو یک خانواده در دم جان خود را از دست دادند تا عروس شهرهای ایران را ماتم زده کند.

هر چند این حادثه تلخ تنها یکی از ده ها سانحه منجر به فوت هموطنان در جاده های مواصلاتی این شهرستان بوده ولی به علت حجم فوتی ها می توان آن را تلخ ترین حادثه سال بوکان دانست.

بی گمان آنچه مشهود و غیر قابل انکار از سوی مسئولان شهرستانی و استانی است جاده های مواصلاتی بوکان بوی خون و مرگ می دهند و به قتل گاه های برای هم وطنان تبدیل شده و تا کنون صدها نفر در این راه ها جان خود را از دست داده اند.

وجود اختلاف ارتفاع جاده با حاشیه در برخی مسیرها ، کم عرض بودن و کمبود حفاظ جاده ای، نبود سامانه روشنایی، فرسودگی آسفالت جاده ها، نبود حتی یک متر اتوبان در حوزه استحفاظی بوکان، مهم ترین عللی است که همراه با خطاهای انسانی باعث سانحه های دلخراشی در مسیرهای این شهرستان شده است.

در همین رابطه مسئول فوریت های پزشکی بوکان از تعداد 38 کشته از اول سال جاری تا کنون در جاده های این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد مسیر های بوکان –میاندواب و همچنین بوکان به سقز رکوردار تعداد تصادفات فوتی در این شهرستان هستند.

طه قاسمی افزود: هر چند تعدادی از این تصادفات خارج از حوزه استحفاظی بوکان است ولی بی گمان با این روند تا پایان سال شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.

آنچه مشهود است راه های بین شهری بوکان طی سه دهه اخیر هیچ تغییری از نظر عرض و گسترش به خود ندیده و این مهم نشان می دهد که مسئولان بوکانی یا هیچ توجهی به این حوزه ندارند و یا مسئولان استانی نخواستند که توجهی به راه های بوکان داشته باشند.

تعداد کشته ها و سوانح منجر به جرح در راه های بوکان طی چند سال گذشته به واقع نشان می دهد هیچ یک از مسئولین در این شهر تا کنون نتوانسته اند تصویری دقیقی از وضعیت اسف بار این جاده ها را در میان دولت مردان کشوری و استانی ترسیم کند.

حال بعد از اتفاقات چند روز گذشته که بیش از 5 نفر از همشهریان کشته و 12 نفر دیگر نیز مصدوم شدند وقت آن نرسیده که مدیران ارشد شهرستانی به جای توجه ویژه به بحث های حاشیه ای بویژه در جریان سفر مقامات عالی استان و کشور به این منطقه نیم نگاهی نیز به جاده های مرگ بوکان می انداختند و برای امتداد اتوبان میاندواب بوکان و بوکان سقز تمام تلاش خود را به کار می بستند؟

بی گمان باید این نکته را یاداور شد که راه های روستای و همچنین بوکان مهاباد و بوکان شاهیندژ نیز دارای کم ترین استاندارد ها هستند و نیاز است که به صورت کاملا جدی ترمیم و استاندارد سازی شوند.

هرچند در تصادفات محور های بوکان خطای انسانی را نیز نباید از یاد برد که نیاز است رانندگان با حرکت سرعت مطمئنه از بروز هر گونه حادثه جلوگیری کنند.

امید است حال مسئولان شهرستانی که تاکنون هیچ واکنشی به حوادث اخیر جاده ای شهرستان نشان نداده اند و در حال برگزاری کنسرت و استقبال از خوانندگان غیر بومی هستند از این پس در دیدارهای خود با مقامات استانی و کشوری بیش از پیش پیگر وضعیت جاده های این شهرستان باشند که هر روز فرشته مرگ را مهمان خود می کنند و تعداد از خانواده ها را داغ دار می نماید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار