معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

ارائه مدل به جوامع از مهمترین برنامه های هر حکومتی است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه مدل به جوامع را یکی از مهمترین برنامه های هر حکومتی دانست و گفت: برای منع استفاده از وسیله ای باید جایگزین آن را به جامعه ارائه دهیم.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۸۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بیسج از گیلان، دکتر سیدطه هاشمی، در اختتامیه جشنواره آشتی با طبیعت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در پرداختن به موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی پیش رو است اظهار کرد: دانشگاه آزاد برنامه های متفاوتی در راستای افزایش ارتقای علمی، فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی دارد.

وی با بیان اینکه جامعه مخاطب امروز با سالیان گذشته متفاوت است گفت: باید با برنامه متناسب به نیاز مخاطب پاسخ داد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه مدل به جوامع را یکی از مهمترین برنامه های هر حکومتی دانست و گفت: برای منع استفاده از وسیله ای باید جایگزین آن را به جامعه ارائه دهیم.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با اشاره به درپیش بودن ایام محرم ادامه داد: باید در عزاداری ها پیام امام حسین(ع) را به مردم منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه درک فلسفه قیام امام حسین (ع) می تواند الگویی برای سبک زندگی باشد یادآور شد: باید موضوعات روز جامعه را جستجو و با تطبیق سیره امامان از منظر دین به آن پرداخت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این جشنواره با ارائه راهکارهایی برای اجتماعی کردن فعالیت‌های زیست محیطی و کاربردی کردن فرهنگ محیط زیست در زندگی روزمره دارد گفت: جلب و افزایش مشارکت دانشگاهیان و فعال کردن کانون‌ها و نشریه‌های دانشجویی با رویکرد محیط زیست و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پیام‌آور فرهنگی زیست محیطی در جامعه از اهداف برگزاری چنین جشنواره هایی است.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه از امضاء تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با استانداری گیلان خبر داد و گفت: سال گذشته بین دانشگاه آزاد و استانداری تفاهم نامه ای برای حمل زباله و تبدیل آن به انرژی به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه سرانه فرهنگی برای هر دانشجو طی سالیان گذشته 5هزار تومان بود گفت: هم اکنون 2 درصد بودجه دانشگاه آزاد اسلامی صرف فعالیت های فرهنگی می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی وی با انتقاد از عملکرد دولت گذشته در ایجاد مراکز آموزشی گفت: متاسفانه دولت قبل با نگاه غلط بخش غیرانتفاعی و پیام نور را توسعه داد در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت جذب دانشجویان در رشته های مختلف را دارا بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار