خبرگزاری بسیج: مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در نشست خبری با اصحاب رسانه، سالمندان را ذخایر ارزشمندی برای کشور دانست و گفت: خدمات آنها در سازندگی نظام جمهوری اسلامی موثر بوده و ما مدیون تلاش ها و همت این عزیزان هستیم.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۷۹
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  دکتر محمد رضا صوفی نژاد با گرامیداشت دهم مهر روز جهانی سالمند، به ارائه گزارشی از تاریخچه تاسیس آسایشگاه خیریه کهریزک پرداخت و گفت: سال 51 این مرکز با همت دکتر حکیم زاده، انسانی خدوم، مردم دوست و خداباور در یک ساختمان مخروبه با تعدادی از سالمندانی که نیاز به مراقبت داشتند، آغاز به کار کرد.

وی خاطر نشان کرد: زنجیره ارائه خدمات در کهریزک بر سه محور خانه، مرکز و آسایشگاه صورت می گیرد که 1750 مددجو در آسایشگاه کهریزک شهرستان ری و 750 مددجو در مرکز خیریه استان کهریزک استان البرز نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: 280 زن و مرد در مراکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی(R.C) نگهداری می شوند 13 نفر در مرکز گلها، 81 زن در مرکز شبانه روزی سالمندی نیلوفر،  69  مرد در مرکز شبانه روزی سالمندی یاس، 14 زن در مرکز شبانه روزی معلولان جسمی- حرکتی و بیماران ام اس ، 17 مرد در مرکز شبانه روزی معلولان جسمی- حرکتی و بیماران ام اس، 85 نفر در مرکز شبانه روزی کودکان معلول ذهنی زیر 15 سال نیلوفر       نگهداری می شوند.

همچنین 351 نفر در مراکز مراقبت روزانه D.C نگهداری می شوند که 202 نفر در مرکز مراقبت روزانه سالمندان، 89 نفر در مرکز روزانه آموزش و توانبخشی کودکان، 60 نفر در مرکز  روزانه مرکز ضایعه نخاعی،  نگهداری می شوند.

57 نفر در مرکز مراقبت در منزل سالمندی، 62 نفر در مرکز مراقبت در منزل ضایعه نخاعی نگهداری می شوند که جمع کل اینها 119 نفر است.     

1750 مددجو در آسایشگاه کهریزک تهران نگهداری می شود که از این تعداد 157 نفر سالمندان مرد راه برو (مستقل با عصا یا واکر)، 277 نفر سالمندان زن راه برو (مستقل با عصا یا واکر)، 210 سالمند مرد وابسته، 550 سالمند زن وابسته که جمع کل این افراد 936 نفر است. همچنین 120 نفر معلولین جوان و میانسال مرد ضایعه نخاعی، 55 نفر معلولین جوان و میانسال زن ضایعه نخاعی، 210 نفر سایر معلولین مرد ( غیر از MS ) و 521 نفر سایر معلولین زن ( غیر از MS ) هستند 128 بیمار  MS داریم که از این تعداد 81 نفر بیماران MS زن و 47 نفر  بیماران MS مرد هستند. 

 وی افزود: آسایشگاه خیریه کهریزک در وسعت 180 هزار متر مربع و 40 هکتار بنا  سه گروه معلولان، سالمندان و بیماران MS را در خود جای داده و این مرکز امروز تنها جایی است که از بیماران ام اس  به طور شبانه روزی نگهداری می کند.

صوفی نژاد خاطر نشان کرد: آسایشگاه کهریزک یک برند ملی و بین المللی است که شاخص پذیرش آن بی کسی، فقر، و بی بضاعتی و نیازمندی است.

900 کارمند موظف و حقوق بگیر در این موسسه خدمت می کنند و 2000 آقا و بانوی نیکوکار که در جایگاه ها و موقعیت های مختلف شغلی و اجتماعی قرار دارند، به طور داوطلبانه از شنبه تا پنجشنبه بدون دریافت حقوق  در 24 بخش آسایشگاه بدون منت و مزد به عنوان زکات سلامتی خود، بیماران را تر و خشک و به آنان خدمت می کنند که یکی از این خیرین دکتر نفیسی پزشک متخصص قلب و عروق است که مدت 33 سال   پنجشنبه های هر هفته با وضو وارد آسایشگاه می شود و مددجویان را ویزیت و درمان می کند.

 

 

ارسال نظرات