در کارگاه شعر انقلاب بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی مطرح شد؛
خبرگزاری بسیج: مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی در کارگاه شعر انقلاب گفت: امروز شاعران جوان رسالت بزرگی در قبال خون شهدا بر دوش دارند.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۷۳
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، هادی هاشمی تاکید کرد: شاعران باید با قلم و آثار خویش نسبت به جاودانه کردن حماسه رزمندگان در جبهه های مقاومت و ایثار اقدام کنند.

وی با استقبال از برگزاری کارگاه های شعری افزود: سازمان بسیج هنرمندان به منظور پرورش استعدادهای ادبی شاعران جوان در حوزه شعر انقلاب کارگاه های شعر را به صورت فصلی برگزار خواهد کرد.

مسئول انمجن شعر بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی نیز در این کارگاه گفت: شعر دفاع مقدس متاثر از جریان عاشورا بوده و شاعر دفاع مقدس سرداران سپاه اسلام را به شخصیت های عاشورایی تشبیه می کند.

علی شهودی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس بیشتر در محتوای اشعار تاثیر گذاشته است و معمولا قالب ها همان قالب های رایج در شعر فارسی هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو پدیده بسیار مهمی بودند که همه عرصه ها را تحت تاثیر خود قرار داده و یکی از این عرصه ها، عرصه شعر و ادبیات بود که در شعر دفاع مقدس بلحاظ ملموس بودن حماسه رزمندگان، شاعرانتحت تاثیر مستقیم قرار گرفته و آثارشان لبریز از مفاهیم ارزشی و مضامینی همچونجهاد، شهید و شهادت، هجرت، ایثار و ایمان، نیایش و نماز، راز و نیاز، حماسه عاشورا، سوگ و درد و عشق و معرفت، ائمه اطهار و تلمیح به حوادث کربلا و مقوله انتظار فرج امام زمان شد.

شهودی در ادامهبه جایگاه و ضرورت نقد اشعار شاعران جوان اشاره و بیان کرد: نقد تخصصی اشعار موجب پیشرفت اشعار شده و شاعران جوان می توانند به سنجش ارزش ادبی آثار خود در بوته نقد پرداخته و نسبت به پالایش و ویرایش آن اقدام کنند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها