خبرهای داغ:
عدم وجود اراده جدی در وزارت نیرو برای رفع مشکلات آبی زاینده‌رود و درخواست شورا از شهرداری پیرامون ارائه گزارش اقدامات انجام شده در زمینه آلودگی هوا از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در جلسه علنی شورای شهر اصفهان بود.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۶۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور 19 نفر از اعضا برگزار شد.

رئیس شورای شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و صفر اظهار داشت: امیدواریم ایران اسلامی با برگزاری آئین سوگواری امام حسین(ع) تضمین بهتری در نهضت عاشورایی خود داشته باشد.

رضا امینی به 10 مهرماه روز سالمندان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات جامعه در حوزه اجتماعی و خانواده‌ها، عدم توجه کافی به سالمندان و نگهداری از آن‌ها است. براساس آمار، 12 درصد از جمعیت اصفهان بالای 60 سال داشته و سالمند محسوب می‌شوند، این در حالی است که میانگین سنی اصفهانی‌ها 34 سال است و مناطق 3، 5 و 6 شهر اصفهان بیشترین سالمند را به خود اختصاص داده است.

وی به 13 مهرماه و هفته نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری پیرامون نیروی انتظامی به 5 رکن اصلی اشاره کردند و فرمودند اقتدار، عزت، احساس مهربانی و خدمت به مردم، رافت و رحمت، دقت و مبادرت در انجام وظیفه قانونی از جمله مهم‌ترین ارکان نیروی انتظامی به شمار می‌روند.

امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با وجود پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس و اعضای شورای شهر اصفهان، مردم و روحانیت، اراده جدی در وزارت نیرو برای حل مشکلات آبی زاینده‌رود ایجاد نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود قول مساعد رئیس‌جمهور پیرامون جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود، توجهی به این معضل در اصفهان از سوی دولتمردان به ‌ویژه وزارت نیرو نشده است، همچنین مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب از دید مسئولان به‌ویژه وزارت نیرو، مخفی و بی‌اهمیت است.

رئیس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: امیدواریم همان‌طور که دولت راه چاره‌ای برای دریاچه ارومیه اندیشیده است برای زاینده‌رود و نجات اصفهان از کمبود آب و خشک‌سالی راه چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به رعایت اصلاح الگوی مصرف تأکید کرد و گفت: در این زمینه دولت و به‌ویژه وزارت نیرو از وظایف خود درباره رفع معضل کم‌آبی در اصفهان سرباز می‌زند.

شهرداری از اقدامات خود پیرامون آلودگی هوا گزارشی ارائه دهد

عضو کمیسیون بهداشت و سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان در نطق میان دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های هواشناسی فصل پاییز در اصفهان با خشک‌سالی و افزایش آلودگی هوا رو به رو است، ازاین‌رو برنامه‌ریزی برای کنترل آلودگی هوا ضروری است.

وحید فولادگر افزود: شهرداری اصفهان گزارشی از اقدامات خود پیرامون آلودگی هوا که با بودجه سال 95 صورت داده است، ارائه کند.

وی گفت: خواستار ارائه گزارش عملی و مطالبه جذب امکانات صورت گرفته پیرامون ایجاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در اصفهان با توجه به منابع استراتژیکی که در شهر رخ‌ داده است، هستیم.

پالایشگاه‌ها از شمال شرق اصفهان جمع آوری شوند

عباس حاج رسولی‌ها عضو کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای شهر اصفهان در بخش تذکرات جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وجود پالایشگاه‌ها در شمال شرق اصفهان برای محیط زیست این شهر مضر است و دولت در راستای جابه‌جایی و یا جمع‌آوری این پالایشگاه‌ها در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام دهد.

مشکل کشاورزان شرق اصفهان از سوی دولت رسیدگی شود

نایب‌رئیس شورای شهر اصفهان نیز به 10 مهرماه روز تکریم سالمندان اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح منزلت سالمندان در رفاه بیشتری قرار خواهند گرفت، همچنین ایجاد خانه مهر در سطح شهر مورد استقبال مسئولان مربوطه صورت گیرد.

احمد شریعتی با بیان اینکه حضور دست‌فروشان دوره‌گرد در اصفهان به نسبت کلان‌شهرها کمتر است، افزود: در برخی از موارد دوره‌گردها ایجاد اختلال در نظم عمومی شهر می‌شوند، ازاین‌رو باید دست‌فروشان دوره‌گرد را ساماندهی و بازار روز محلی با همکاری و همیاری شهرداری برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شود.

وی به کمبود آب و مشکلات کشاورزان شرق اصفهان اشاره و بیان کرد: کشاورزان شرق اصفهان با توجه به کمبود آب دچار مشکلات شدند، ازاین‌رو باید دولتمردان فعلی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

در جلسه امروز شورای شهر اصفهان، بحث و بررسی پیرامون تغییر نام خیابان کمر زرین در خیابان کمال به خیابان آیت الله صافی، پل شهید چمران خیابان گلستان در امتداد خیابان آل بویه به خیابان آل یاسین، خیابان کمال جنب زورخانه مولا علی(ع) به سالن کشتی پهلوان مقرب، خیابان معراج، خیابان میثم حدفاصل گرکان و میثم به خیابان کمیل به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها