اکیپ‎ها آماده نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح در مراسم عزاداری ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی حضور دارند.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۵۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره گفت: جهت حفظ بهداشت محیط و سلامت افراد جامعه، اکیپ‌های ثابت و سیار ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در دامپزشکی شهرستان خرم‌دره سازماندهی می‌شوند.

محمد فاتح مرادی افزود: از آنجایی که قربانی و ذبح دام از سوی هیأت‌های عزاداری و عموم شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در مسیر دسته‌های عزاداری از سنت‌های نیک اسلامی و دارای اجر و ثواب اخروی فراوان است شهروندان باید در اجرای این سنت، به بحث ذبح شرعی و بهداشتی نیز توجه ویژه نمایند.

وی اظهار داشت: اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره جهت حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، با برنامه‌ریزی و بسیج امکانات اقدام به سازماندهی اکیپ‌های ‌ثابت و سیار ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره در ادامه تصریح کرد: علاوه بر آن در همه ایام ناظر بهداشتی در میدان خرید و فروش دام خرمدره مستقر است که به صورت رایگان دام‌ها را معاینه نموده و دام‌های بیمار اجازه ورود و یا خروج از میدان دام را ندارد.

وی به همشهریان توصیه نمود بعد از کشتار 24 ساعت گوشت دام‌های قربانی را در یخچال با دمای 4 درجه سانتی‌گراد نگهداری نموده و سپس مصرف نمایند و از مسئولین هیأت‌های مذهبی خواست از حمل و ورود شتر و اسب از سایر شهرستان‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره همچنین از همشهریان درخواست نمود برای هماهنگی لازم جهت بازرسی دام‌های قربانی با کارشناسان دامپزشکی با شماره تلفن 35529091 و یا سامانه تلفن گویای 1512 تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظرات