رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، کرم ابریشم، زنبورعسل و آبزیان اداره‌ کل دامپزشکی استان زنجان:
مرغ‌داران زنجانی باید برای تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، آستین بالا بزنند.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۵۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، کرم ابریشم، زنبورعسل و آبزیان اداره‌ کل دامپزشکی استان زنجان گفت: مرغی که هیچ باقی‌مانده‌ای از دارو و مواد شیمیایی از جمله فلزهای سنگین نداشته باشد، مرغ ارگانیک یا سبز است. این در حالی است که تاکنون در سطح کشور هیچ‌یک از تولیدکننده‌های مرغ از اداره استاندارد، پروانه تولید مرغ ارگانیک را دریافت نکرده است.

مجید اسکندرپور با اشاره به این‌که درخواست برای تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در سطح استان وجود دارد، افزود: در طول مدت تولید این مرغ، نمونه‌برداری و آزمایش‌هایی انجام می‌شود تا تولیداتی عاری از مواد شیمیایی تولید و به بازار عرضه شود. البته با توجه به این‌که قیمت هرکیلوگرم مرغ گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک نسبت به مرغ‌های فعلی موجود در بازار بالاست، تولیدکننده‌ها رغبتی برای تولید این محصول ندارند و معتقدند که در صورت تولید، با کمبود متقاضی مواجه خواهند شد.

وی با تاکید بر این‌که مصرف مرغ‌های گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک ملزوم فرهنگ‌سازی است، افزود: دوره تولید مرغ‌های بدون آنتی‌بیوتیک 42 روز است و وزن هر مرغ نیز 1700 گرم است. کم بودن مقدار مصرف واکسن و شیوع بیماری‌ها، همچنین بالا بودن کیفیت گوشت این مرغ‌ها از مزایای مرغ‌های گوشتی سبز است. در مقابل، مرغ‌های گوشتی معمولی در بازار، در دوره زمانی 60 روز و با وزن بیش از 3 کیلوگرم تولید می‌شود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، کرم ابریشم، زنبورعسل و آبزیان اداره‌ کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به این‌که مرغ‌های گوشتی معمولی در معرض ابتلا به بیماری‌ها و مصرف آنتی‌بیوتیک تولید می شوند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در حال حاضر، در استان زنجان یک واحد پرورش مرغ گوشتی اقدام به تولید این فرآورده بدون آنتی‌بیوتیک کرده است.

ارسال نظرات