پيشگيري از وقوع جرم، مقدم بر برخورد با جرايم است و اين موضوع مهم و اثرگذار بايد به صورت جدي تر، سرلوحه وظايف و ماموريت هاي پليس قرار گيرد.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۴۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم صبحگاه مشترک نيروي انتظامي مبارزه با انواع جرايم را يکي از وظايف و ماموريت هاي پليس ذکر کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا، قاچاقچيان مواد مخدر، اشرار، برهم زنندگان نظم و امنيت، کنترل مرزها و برقراري و حفظ امنيت از ديگر وظايف مهم نيروي انتظامي مي باشد که در اين راستا نيز موفق عمل کرده است.

اسدلله درويش اميري با بيان اينکه وجود ناهنجاري ها و آسيب هاي اجتماعي، خانواده ها را نگران و فضاي جامعه را ملتهب مي کند، افزود: پليس متعهدانه و مقتدرانه براي کاهش ناهنجاري ها و آسيب ها تلاش مي کند تا از اين طريق آرامش به خانواده ها بازگردد و نظم و امنيت در جامعه ارتقا يابد.

وي با بيان اينکه نيروي انتظامي براي حفظ و برقراري امنيت و در برخورد با مجرمان و اشرار و مبارزه با مواد مخدر، شهداي بسياري تقديم کرده است اظهار داشت: نتيجه رشادت ها و جانفشاني هاي اين نيروي توانمند، برخورداري از نعمت اقتدار، نظم و امنيت مي باشد و اين موجب رضايتمندي مردم شده است.

وي، کسب رضايتمندي مردم را از اهداف مهم نيروي انتظامي بيان و تصريح کرد: نوع وظايف و ماموريت پليس، اقتضا مي کند اين نيرو در صدر ارتباط با مردم قرار داشته باشد.

استاندار زنجان با تاکيد براينکه اعتماد عمومي بزرگترين پشتوانه، سرمايه و فرصت براي نيروي انتظامي است، گفت: پليس با به دست آوردن اعتماد عمومي و با ارتقا امنيت اجتماعي، موجب سرافرازي و سربلندي جمهوري اسلامي ايران شده است که اين جاي تقدير دارد.

درويش اميري افزود: ترافيک و کنترل مسيرهاي ارتباطي درون و برون شهري از مهم ترين موضوعات اجتماعي ما است و پليس در اين بخش، کارنامه درخشاني دارد و آنان در همه ايام به ويژه آغاز سفرها، متعهدانه و دلسوزانه، ايمني جاده ها را براي تردد مسافران تامين مي کنند.

وي، تعامل و همکاري مردم را مهم ترين عنصر موفقيت نيروي انتظامي دانست و اظهار کرد: با همکاري و همراهي مردم با پليس شاهد امنيت بالا و پايدار در استان زنجان هستيم.

استاندار زنجان با اشاره به اينكه امروز مردم به نيروي انتظامي اعتماد دارند گفت : همكار مردم و پليس مهمترين عنصر موفقيت نيروي انتظامي است ، كه با همكاري و همراهي مردم با پليس در استان شاهد بالاترين شاخص مربوط به امنيت عمومي در استان هستيم كه بايد تلاش كنيم اين وضعيت را حفظ كنيم.

درويش اميري به نحوه برخورد پليس با مردم اشاره و تاکيد کرد: رفتار پليس با مردم بايد بسيار مهربانانه و آرام بخش و با مجرمان و تبهکاران نيز تند و مقتدرانه باشد و اگر برخورد با مجرمان و تبهکاران اينچنين نباشد به حتم نظم و امنيت در جامعه برقرار نمي شود.

گفتنی است، مراسم صبحگاه مشترک نيروي انتظامي با حضور نماينده ولي فقيه در استان، تني چند از خانواده شهدا و مسئولان در محل ستاد اين نيرو برگزار شد.

در اين مراسم برنامه هاي ويژه اي به مناسبت گراميداشت هفته ناجا ازجمله رهايي گروگان از سوي پليس نوپو، توقيف خودرو توسط پليس آگاهي و رژه پليس اسب سوار، به مرحله اجرا درآمد و رژه يگان ها نيز به دليل تند باد و سردي هوا لغو شد.

ارسال نظرات